koktid upptinad kyckling?

Home Forums Matlagning och Recept koktid upptinad kyckling?

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Hej

hur länge skall man koka upptinad kyckling så den är ätbar?

har sökt men har inte hittat ngt svar!

mvh

Tills centrumtemperatur överstigit 70 grader Celsius.

Därefter är det en fråga om hur du uppskattar texturen och konsistensen.

Eddie Vedder wrote:
    Tills centrumtemperatur överstigit 70 grader Celsius.

Därefter är det en fråga om hur du uppskattar texturen och konsistensen.

nu e jag på jobbet och har ingen termometer men får väl gissa mej fram:whistle:

nnnn4 wrote:
    nu e jag på jobbet och har ingen termometer men får väl gissa mej fram:whistle:

Skär i mitten och titta om köttet är vitt.

Skolkade du varenda hemkunskapslektion?

Flessa wrote:
    Jag kokar bara skiten tills den är genomkokad, precis som när man steker.

Nu var ju frågan hur man VET att den är genomkokad, inte om den ska vara det. Vilket otroligt nonsenssvar.

Flessa wrote:
    Men hur svårt är det att kolla menar jag? sticka i en kniv och göra ett litet snitt eller vad som helst.

Uppenbarligen inte lika självklart för trådskaparen, då hade ju inte frågan ställts eller hur?

Jag brukar koka min kyckling i typ 2 timmar ibland. Tycker det är så bekvämt att slippa hålla koll som vid stekning så glömmer lätt av den haha.

Off topic:
    När flyttar ni ihop Eddie och Flessa? :D

Gustaf Lindberg wrote:
    Off topic:
    När flyttar ni ihop Eddie och Flessa? :D

Han apar ju efter allt jag skriver så det är väl nästa steg att han står i farstun beredd att flytta in.

Hur blir för övrigt klycklingen efter ett sånt långkok? Att puttra två timmar tillsammans med en tomatsås men kryddor,örter, smör m.m. är ju en sak men i bara vatten?

Flessa wrote:
    :O

[img=http://images.icanhascheezburger.com/completestore/2008/12/26/128747960430433343.jpg]

Eddie Vedder wrote:
    Han apar ju efter allt jag skriver så det är väl nästa steg att han står i farstun beredd att flytta in.

Hur blir för övrigt klycklingen efter ett sånt långkok? Att puttra två timmar tillsammans med en tomatsås men kryddor,örter, smör m.m. är ju en sak men i bara vatten?

Jadu, den är inte rosa i alla fall. Den håller sig ganska fint om man kokar på låg värme, kokar man den för hårt så spricker den och det blir som pasta typ. Kanske man ska testa i lite tomtatsås och kryddor någon dag.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.