köpa kalkon?

Home Forums Matlagning och Recept köpa kalkon?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

skulle vilja köpa kalkon i samma form som man köper kyckling, dvs fryst i påsar.. jag hittar bara hela kalkoner och så vidare på ica tex.. någon som har något tips om vart man kan hitta det?

Mvh.. :)

Vet att jag ibland köpt färsk kalkonfilé i styckbitar på ICA och sedan fryst in. Kostat runt 100kr/kg.. har för mig det varit Ingelsta kalkon..

I affären där jag handlar kan man köpa frysta kalkonbröst, tror de ligger på 60-70 kr kg. finns även halva (bröst och ben) kommer dock inte ihåg namnen

xxxEPxxx wrote:
    I affären där jag handlar kan man köpa frysta kalkonbröst, tror de ligger på 60-70 kr kg. finns även halva (bröst och ben) kommer dock inte ihåg namnen

Är det Ica, coop eller vad är det?

Läskkille101 wrote:
    Är det Ica, coop eller vad är det?

Maximat heter det, vet faktiskt inte om det är coop eller ica som ligger bakom, tror det är coop.
    Annars så finns det kalkon bröst file på Lidl, köpte en kartong tidigare idag, visserligen är den färdigmarinerad

Köpte 400g rökt kalkon (skivad/smörgåspålägg) i veckan och de smakar pyton. Torra, tråkiga och smaklösa – Men PROTTE och fetsnålt (2%) så syrrorna blir glada :D

Fråga personalen eller i charken, de borde veta var det finns.

Tackar för tipsen!

:)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.