Home › Forums › Matlagning och Recept › Kryddmixerna i affärerna
Vad är skrämmande med just den ingrediensen, vill gärna veta?
mvh
Det är ju en smakförstärkare som är till för att lura hjärna att tro det är gott, man behöver inte lika mycket kryddor om man använder det.
Flera får allergiska reaktioner tryck över bröstet, vissa studier säger att det kan ge överaktiva barn, och att det kan ge upphov till Parkinsson, koncentrations svårigheter, epilepsi, osv.
Sen finns det säkerligen forskning som säger emot, men skrämmande är det, och hur bra kan det vara att stoppa i sig en kemisk förening istället för kryddor..
P.g.a. min IBS så äter jag inte heller så starka kryddor så det begränsar ju lite för mig, men annars skulle jag rekommendera att man gör sina egna kryddmixer. Det är ju inte alltid man skriver ut alla kryddor på påsarna på de färdiga mixerna men i de fall det är angivet kan man ju gå efter det.
IBS?
Jag kanske är lite trög men jag skulle uppskatta om du kunde förklara lite mer, alltid kul att lära sig något nytt.
[http://sv.wikipedia.org/wiki/IBS]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY