Home › Forums › Matlagning och Recept › kvarg
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juli, 2008 at 17:28 #736416Anonym anvandareMember
jag brukar ta en tsk kesella med vaniljsmak per (STOR) matsked keso, mums mums
5 juli, 2008 at 18:57 #736417Anonym anvandareMemberTidigare idag improviserade jag lite: ca 300gr keso (willys) + en burk tonfisk ca 140gr också tärnade jag gurka.
Blandade allt i djuptallrik och det smakade helt ok!Kommer att ätas fler ggr framöver
11 augusti, 2008 at 00:50 #736418Anonym anvandareMemberaaiS wrote:Tja!tänkte kolla om ni har några idéer på vad man kan äta kvarg med för att det ska bli gott utan att det ska behöva bli onödigt många kalorier ?
mvh, Sia
Testa att röra ner kanel och äppelmos utan tillsatt socker.
Annars kan du ju alltid blanda i en cotti frutti om du inte blir mätt på en kesella, blir gott och så kan du ju ösa i mer med den smaken cotti fruttin har.
Fun light funkar ju alltid (som alla redan sagt) men testa lite olika smaker, så blir det ju helt olika
26 augusti, 2008 at 07:24 #736419Anonym anvandareMemberTestade att blanda med funlight samt smula ner två digestive-kex. Tyckte det blev helt okej…men det låter kanske inte så gott?
26 augusti, 2008 at 07:39 #736420Anonym anvandareMemberNiper wrote:Testade att blanda med funlight samt smula ner två digestive-kex. Tyckte det blev helt okej…men det låter kanske inte så gott?Har själv provat detta och personligen anser jag att den där varianten är delikat.
26 augusti, 2008 at 09:30 #736421Anonym anvandareMemberNiper wrote:Testade att blanda med funlight samt smula ner två digestive-kex. Tyckte det blev helt okej…men det låter kanske inte så gott?Digestivekex på t.ex. chessecake och dylikt är ju standrad typ. Och en söt kvargblandning blir ju någon form av efterrättsliknande grej ås det låter inte minsta konstigt. Men säkert gott.
26 augusti, 2008 at 10:59 #736422Anonym anvandareMemberKör med lite honung i ibland
Kanske inte det nyttigaste men oooj så gott det blir26 augusti, 2008 at 15:36 #736423Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Digestivekex på t.ex. chessecake och dylikt är ju standrad typ. Och en söt kvargblandning blir ju någon form av efterrättsliknande grej ås det låter inte minsta konstigt. Men säkert gott.Ja det var lite från cheescaken som jag kom att tänka på det här med digestive. Har inte testat med t ex frusna bär i ännu, så det får väl provas snart också.
27 augusti, 2008 at 12:43 #736424Anonym anvandareMemberFinns hur mycket som heslt man kan göra om man bara vågar testa .
Funlight funkar kanon , ananas funkar också jätte bra , kanel med sötningsmedel är gott som fan.27 augusti, 2008 at 16:12 #736425Anonym anvandareMemberMöjligheterna är oändliga, finns nog inget som är helt oätligt med kesella/kvarg.
27 augusti, 2008 at 16:24 #736426Anonym anvandareMemberSe bara till att inte ta för mkt funlight, iaf. inte tropical fruits. Det gjorde jag och det blev inte gott
27 augusti, 2008 at 16:25 #736427Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Se bara till att inte ta för mkt funlight, iaf. inte tropical fruits. Det gjorde jag och det blev inte gottNär jag har fun-light i brukar jag ta såpass mycket att man kan blanda runt det tills mixen får en konsistens som kan liknas vid vanlig fruktyoghurt.
Då brukar det smaka därefter.28 augusti, 2008 at 15:15 #736428Anonym anvandareMemberRasmus Andersson wrote:När jag har fun-light i brukar jag ta såpass mycket att man kan blanda runt det tills mixen får en konsistens som kan liknas vid vanlig fruktyoghurt.
Då brukar det smaka därefter.Jag råkade ta i så mycket att en del av fun lighten inte kunde lösa sig riktigt, det rann ut på kanterna:(
28 augusti, 2008 at 19:24 #736429Anonym anvandareMemberJakobMinell wrote:Jag råkade ta i så mycket att en del av fun lighten inte kunde lösa sig riktigt, det rann ut på kanterna:(Hehe, då kan jag kanske förstå att det var lite att ta i.
2 september, 2008 at 20:52 #736430Anonym anvandareMemberLite off topic kanske men jag tänkte att det är bättre att skriva här än att starta en ny tråd.
Man har ju hört länge att man ska inte äta sent på kvällen (av någon anledning var det inte bra) men gäller detta även Kvarg?
Anledningen till att jag fråga är att jag har sett ett antal poster med tider runt 22 med folk som skriver: Dags för lite Kvarg innan bädden. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.