Home › Forums › Matlagning och Recept › Kvarg?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 april, 2006 at 17:48 #1008996Anonym anvandareMember
Ser att det skrivs mycket om att folk köper kvarg, kesella o.s.v.
Är nyfiken på vad det smakar? Någon som kan komma med något tips kanske? Är 17 år och bor en bit från köp-affärer, så jag skulle med vänlighet vilja få så bra svar som möjligt, så jag inte får åka biten i onödan.Samt en fråga till jag skulle vilja ha besvarad, är det väldigt onyttigt att äta havregrynsgröt med socker och kanel på morgonen. Tanke på sockret menar ja.
MVH PAM
23 april, 2006 at 17:48 #92340Anonym anvandareMember23 april, 2006 at 17:59 #1008997Anonym anvandareMemberkvarg smakar i stort sett ingenting men kan blandas ut i all oändlighet tex med juice, frukt, nötter, krydda och ha som pastasås osv. Kolla de tidigare trådarna om recept
Pröva att blanda i en mosad banan i gröten istället så behöver du inget socker och det blir dessutom jättegott med kanel:emo-thumb
24 april, 2006 at 16:50 #1008998Anonym anvandareMemberJag personligen tycker inte om kvarg lr kesella.
Smakar syrligt o surt på nått äckligt sätt, påminner mig om filmjölk som jag tycker smakar och luktar bläk..
Jag brukar köra med keso i stället, det smakar nästan ingenting.___________
Tingeling24 april, 2006 at 17:03 #1008999Anonym anvandareMemberkvargen är lite syrlig och ganska sträv i smaken …dock så finns det en sjuhelvetes massa roliga saker att blanda det med, tex funlight och kanel.
24 april, 2006 at 19:57 #1009000Anonym anvandareMemberKeso är om inte annat ett godare alternativ till kvarg, särskilt keso mini.
24 april, 2006 at 20:30 #1009001Anonym anvandareMemberMan är ju kreativ och blandar kvarg och mini keso
24 april, 2006 at 20:32 #1009002Anonym anvandareMemberhajkken wrote:Man är ju kreativ och blandar kvarg och mini kesoprecis….
hade minikeso kostat som lidl:s kvarg hade jag bara käkat minikeso
24 april, 2006 at 20:40 #1009003Anonym anvandareMembervarmlandstjej wrote:Ser att det skrivs mycket om att folk köper kvarg, kesella o.s.v.
Är nyfiken på vad det smakar? Någon som kan komma med något tips kanske? Är 17 år och bor en bit från köp-affärer, så jag skulle med vänlighet vilja få så bra svar som möjligt, så jag inte får åka biten i onödan.Samt en fråga till jag skulle vilja ha besvarad, är det väldigt onyttigt att äta havregrynsgröt med socker och kanel på morgonen. Tanke på sockret menar ja.
MVH PAM
Jag älskar både keso och kvarg, själv brukar jag inte blanda en massa skit i den utan äta den raw, smakar gott och är väldigt mättande. Däremot kan jag använda kvarg till sås och matlagning vilket är väldigt gott
27 april, 2006 at 12:06 #1009004Anonym anvandareMember:emo-thumb
27 april, 2006 at 12:44 #1009005Anonym anvandareMembersjälv så kör jag med mini keso, klart bättre smak än kvarg men som samir skrev typ dubbelt så dyr tråkigt nog.
kör ofta som mantus straight as it is
27 april, 2006 at 12:57 #1009006Anonym anvandareMemberKvargen är billigare & bättre tycker jag! :nod
Den smakar inte mycket i sig själv utan har man bara den mista smaksättning av tex kanel, fun light eller senap(min favorit som dip till klyftpotatis) så tar dessa smaker överhanden direkt. :emo-thumb
Onödigt att köpa keso för smakens skull.27 april, 2006 at 13:44 #1009007Anonym anvandareMembervarmlandstjej wrote:Ser att det skrivs mycket om att folk köper kvarg, kesella o.s.v.
MVH PAM
Har du smakat nu? Hoppas du inte tyckte att du åkte till affären i onödan.
Välkommen till forumet förresten!
27 april, 2006 at 15:05 #1009008Anonym anvandareMemberUlrika Johansson wrote:Onödigt att köpa keso för smakens skull.sant men sen så ska man ta i beräkningen att hemköp ligger 3 minuter gångavstånd från min lägenhet medans lidl ligger långt åt helv.te så det är bekvämlighet med i beräkningen med + att lidl är ingen butik jag känner någon dragningskraft till, lite kronor hit eller dit är sak samma för mig, men visst hade lidl legat på samma avstånd så hade jag säkert köpt kvarg istället
27 april, 2006 at 15:31 #1009009Anonym anvandareMembermikael.H wrote:sant men sen så ska man ta i beräkningen att hemköp ligger 3 minuter gångavstånd från min lägenhet medans lidl ligger långt åt helv.te så det är bekvämlighet med i beräkningen med + att lidl är ingen butik jag känner någon dragningskraft till, lite kronor hit eller dit är sak samma för mig, men visst hade lidl legat på samma avstånd så hade jag säkert köpt kvarg iställetDet är klart att om man inte har något annat ärende till Lidl och det inte finns i närheten så är det ju inte värt besväret. Har själv nära och så köper jag tonfisk+ färdigskalade räkor + valnötter också när jag är där.
Keso är jätte gott! Min favorit är tacos smaken-mums
Man då jag dietar så är det mindre fett i kvargen i E% så det får bli mitt val tills vidare. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.