Kvarg?

Home Forums Matlagning och Recept Kvarg?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author

lät riktigt gott med valnötter och räkor, fick du mig sugen på en liten shoppingrunda :)
    hmm aldrig tänkt på det men det kanske är lite mindre e% fett i kvarg än minikeso, ska ta en kik på det

Ulrika Johansson wrote:
    Det är klart att om man inte har något annat ärende till Lidl och det inte finns i närheten så är det ju inte värt besväret. Har själv nära och så köper jag tonfisk+ färdigskalade räkor + valnötter också när jag är där.
    Keso är jätte gott! Min favorit är tacos smaken-mums
    Man då jag dietar så är det mindre fett i kvargen i E% så det får bli mitt val tills vidare.

Brukar också handla kvarg (såklart8) ) keso (oxå billigare än Arla) och valnötter på Lidl. Testade deras tonfisk nu senast och blev positivt överraskad. Makrillen i tomatsås var däremot för söt.

Brukar ha funlight och cashewnötter i kvargen. Är ju som godis =)

Här är ett tips på hur du kan göra kvarg hemma. Nått liknande iaf.
    Häll naturell yoghurt eller skummad kulturmjölk genom ett kaffefilter. Låt den stå o rinna av sig i minst 4 timmar i kylskåpet. Vill du ha den fastare kan den stå o rinna av sig över natten. Sedan kan du blanda i kryddor o örter efter smak o ha den som pålägg eller liknande…

Melixa wrote:
    Här är ett tips på hur du kan göra kvarg hemma. Nått liknande iaf.
    Häll naturell yoghurt eller skummad kulturmjölk genom ett kaffefilter. Låt den stå o rinna av sig i minst 4 timmar i kylskåpet. Vill du ha den fastare kan den stå o rinna av sig över natten. Sedan kan du blanda i kryddor o örter efter smak o ha den som pålägg eller liknande…

Det burka min mor göra :emo-thumb

hajkken wrote:
    Man är ju kreativ och blandar kvarg och mini keso :D

haha, brukar oxå göra det ibland! kom på det en dag när jag hade bara lite av varje kvar ;)

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.