Kvarg på lidl…

Home Forums Matlagning och Recept Kvarg på lidl…

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Vågar man köpa den?? Finns det inte en risk för galankosjukan, när man läst att dem inte har bra kontroll…

Jävligt mycket protien men är det värt risken?

jag käkar den, inte mer ko och galen än vanligt iallafall =)

Jag kan nog med all säkerhet säga att jag har ätit mest kvarg från lidl i hela Sverige… Galen ..kanske men det var jag innan också

paulina73 wrote:

haha, ja chansen att man blir smittat är ju självklart väldigt liten. Jag menade om det är värt risken att chansa.. Finns det kvarg på typ hemköp eller konsum??

MVH

kvarg är kesella så ja det finns på hemköp med mera, men ”vanlig” kesella kostar mer än lidl´s kvarg, men visst du får en ”svensk” produkt om det spelar roll för ditt val av mat, men seriöst att få galna kosjukan av mejeriprodukter får du nog gämföra med snöbollen i he.vetet :P

själv så kör jag med mini cottage cheese naturell från hemköp, helt okej smak och hyffsat lite fett iaf, säkert halva priset på kvarg dock om priset spelar roll för dig.

per 100g
    70kcal
    11g protte
    2.5g kolhydrater
    1.5g fett

Galna kosjukan får man om man käkar mergen, delar av ryggraden från smittade kor… alltså större risk att du får det när du käkar nått som innehåller benmjöl än om du svullar kvart.. tror inte ens kvargen kan innehålla någon som helst smitta.. ta det lugnt.

mikael.H wrote:
    kvarg är kesella så ja det finns på hemköp med mera, men ”vanlig” kesella kostar mer än lidl´s kvarg, men visst du får en ”svensk” produkt om det spelar roll för ditt val av mat, men seriöst att få galna kosjukan av mejeriprodukter får du nog gämföra med snöbollen i he.vetet :P

själv så kör jag med mini cottage cheese naturell från hemköp, helt okej smak och hyffsat lite fett iaf, säkert halva priset på kvarg dock om priset spelar roll för dig.

per 100g
    70kcal
    11g protte
    2.5g kolhydrater
    1.5g fett

Jo den är helt okej, men jag orkar bara en 250g av den om dagen sen blir det för mycket…Och det är ju inte mer än 27,5 g protte, måste hitta mer källor där man kan få protien förutom huvudmåltiderna…Någon som har förslag? Vill helst undvika lidl

hämtar 2 flak var 10e dag o har inte märkt att jag muuat ngt än =)

Daniel Gustavsson wrote:
    hämtar 2 flak var 10e dag o har inte märkt att jag muuat ngt än =)

Chansen att bli smittad är otroligt liten, kanske en på miljonen. Några förslag på andra protien rika saker?

paulina73 wrote:

Jag käkar den också och är inte heller mer ko och galen än vanligt.

:up:

käkar nog 2 burkar varje dag! Är du seriös när du säger du är rädd för galnakosjuka av kvarg?

Ni som köper lidl’s kvarg, tycker ni inte att konsistensen varieras ibland?

De senaste 3 förpackningarna som jag köpte är lösare än vanligt.

MVH

goldeneagle wrote:
    Ni som köper lidl’s kvarg, tycker ni inte att konsistensen varieras ibland?

De senaste 3 förpackningarna som jag köpte är lösare än vanligt.

MVH

Nä, men det kan kanske vara så att den känns lösare om den stått lite varmare

Silvia wrote:
    Nä, men det kan kanske vara så att den känns lösare om den stått lite varmare

Vet ej, men den står alltiv välkyld hemma hos mig.

Vilket fall som helst så är det mums som kvällsmål tillsammans med nötter samt ngn frukt iform av banan eller äpple.

:up:

MVH

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.