Home › Forums › Matlagning och Recept › Kvarg – Uppvärmning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2009 at 11:46 #60797Anonym anvandareMember16 oktober, 2009 at 11:46 #376387Anonym anvandareMember
Är det någon som vet om näringsvärderna(framför allt proteinmängden!) minskar alt. försvinner i Kvarg under uppvärmning?
Jag har nämligen börjat göra egna ”bars” eller bröd kanske man ska kalla det, av havregryn och kvarg som jag rör ihop till en smet, sedan in i ugnen i c:a 175 grader i 15-20 min.
Perfekt mellanmål innan gymmet tycker jag, om då proteinet inte ”dunstar” bort vill säga?
Jag använder mig av Milbona Kvarg från Lidl.
Tack på förhand!
16 oktober, 2009 at 13:36 #376388Anonym anvandareMemberKesella lätt är faktiskt anpassad till bakning av t.ex. pajdeg och bröd så visst fungerar det. Det tål värme bättre än vassle!
16 oktober, 2009 at 19:45 #376389Anonym anvandareMemberflessa is back!11
17 oktober, 2009 at 09:51 #376390Anonym anvandareMemberOkej, tack för svaren! Då blir det till att ”baka”
17 oktober, 2009 at 10:39 #376391Anonym anvandareMemberSeemon wrote:Är det någon som vet om näringsvärderna(framför allt proteinmängden!) minskar alt. försvinner i Kvarg under uppvärmning?Jag har nämligen börjat göra egna ”bars” eller bröd kanske man ska kalla det, av havregryn och kvarg som jag rör ihop till en smet, sedan in i ugnen i c:a 175 grader i 15-20 min.
Perfekt mellanmål innan gymmet tycker jag, om då proteinet inte ”dunstar” bort vill säga?
Jag använder mig av Milbona Kvarg från Lidl.
Tack på förhand!
Annars blanda Kvarg tillsammans med en tesked jordnötssmör å lite flytande sötningsmedel. Det är perfekt o gott innan träningen:up:
17 oktober, 2009 at 18:28 #376392Anonym anvandareMemberNu blev ja intriserad av domhär barsen, skall testas.
20 oktober, 2009 at 08:40 #376393Anonym anvandareMemberJag blev intresserad med och testade igår. Blandade kvarg med havregryn och linfrön, cankao. Sen formade jag smeten och rullade dom i havregryn före dom åkte in i ugnen.
Smakade inte gott alls.. den lite beska kvargsmaken förstärktes.
Ska göra ett nytt försök och sätta i lite nötter och kanske lite mer sötningsmedel, samt ringla lite honung på dom före dom åker in.
20 oktober, 2009 at 18:03 #376394Anonym anvandareMemberKan uppdatera tråden med utväcklingen av det jag testade, fast la till lite, här är ett recept på nått jag kan kalla havremuffins, smakade bra, absolut inte bra som riktiga jordgubbsmuffins, men dom dög och mättade extremt.
5 St, 13-15 gram protein i varje;
130G havregryn
250G kesella
funligt
3 äggvitor
sötningsmedel (om inte funlighten räcker till)Börja att vispa i funlighten och äggvitan i kvargen innan havregrynen, mina havregryn grynade sönder om man la i dom först, lägg sedan in i sånna formar man gör muffins i (sprö lite mjöl i botten så dom lossnar lättare efter), in i 15-20 min i ugnen på 250 grader, tills dom blivit hårda och bruna på toppen.
Ca 130 kcal i varje.
Får hem choklad whey immon, skall testa att ersätta det med funlighten.20 oktober, 2009 at 19:28 #376395Anonym anvandareMemberJag gjorde egna bars igår som faktiskt blev helt okej
4 ägg, 4 dl mjölk, 8 dll protinpulver och havre blandas tills det blir en formbar smet. In i ugnen 15 min, låt svalna. Doppas i mörk blockchocklad. Vet inte näringsinnehållet på dessa men skulle tippa på att dom mer är recovery bars än proteinbars
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.