Home › Forums › Matlagning och Recept › Kycklingrecept
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 december, 2007 at 00:05 #782640Anonym anvandareMember$ARA wrote:Mixa rå kycklingfile med vitlök, basilika och soltorkad tomat.Vill man lyxa till det kan man även ha i små bitar fetaost! Forma till biffar. Stek i olja. Ät antingen med bröd eller med klyftpotatis, guacamole och sallad! Mmmumma!
Måste prova lät smaskens det där:pop:
28 december, 2007 at 18:38 #782641Anonym anvandareMemberPierre_N wrote:Dåligt drag på denna tråden och jag vill också ha kycklingrecept. Jag får väl dra mitt strå till stacken och hoppas att det sätter fart på tråden.Currykyckling
2 portioner
Detta behövs:
500-600g kycklingfilé
1st röd paprika
4dl créme fraiche (kolla så att det står kokbar på den)
curry
salt
svartpepparSkär upp kycklingen i mindre bitar och stek den i smör/olja, stek dem inte för länge för att de inte ska bli torra som du säger att de blir, se bara till att de är klara. Krydda med salt och svartpeppar medans du steker, när kycklingen börjar bli klar så strimlar du paprikan och lägger i det med, låt det steka tillsammans med kycklingen en liten stund. Sen häller du på crème fraichen, krydda med curry och låt allt koka en liten stund. Släng i lite jordnötter/cashewnötter när det är klart. Gott, snabbt och lättlagat, kan det blir bättre? :emo-thumb
Så kom igen nu, mer recept!
Gjorde precis ditt recept på Currykyckling!:up:
Shit, så jäkla gott*mumsigt*
Tack snälla för ett lättlagat recept + sååååå himla gott!//S*11 januari, 2008 at 11:49 #782642Anonym anvandareMemberFlygande Jacob
3-4 st kycklingfiler eller fler beror på . Vispa grädde och häll i lite chillisås . tillsätt skivade bannaner och och jordnötter. Serveras med ris .. Gott som fan
11 januari, 2008 at 12:18 #782643Anonym anvandareMemberJag har det godaste !!!!
stor kycklingfilé med potatis klyftor.
Först gör du en röra av philadelphia och hackade soltorkade-tomater blandar i en skål.
Sedan fyller du kyckling filén med röran och in i ugnen upp mot en timme tror jag
Över potatisklyftorna pressar du MYCKET citron, ta även och lägg i några vitlökar runt klyftorna kan oxå ta till persilja.
Nog den godaste kycklingen jag ätit..11 januari, 2008 at 15:32 #782644Anonym anvandareMember$ARA wrote:Mixa rå kycklingfile med vitlök, basilika och soltorkad tomat.Vill man lyxa till det kan man även ha i små bitar fetaost! Forma till biffar. Stek i olja. Ät antingen med bröd eller med klyftpotatis, guacamole och sallad! Mmmumma!Det frågades även efter recept på flygande jackob.
Jag brukar blanda chilisås med minifresh och hälla det över stektkyckling, bacon, banan och nötter. in i ugnen tills allthar blivit varmt, servera med ris.det här måste provas
13 januari, 2008 at 16:12 #782645Anonym anvandareMemberKyckling i MYCKET god sås (Kanske inte världens nyttigaste, men grymt gott).
Fick det här receptet av min farmor, jag blev helt såld på det.
Stora kycklingfiléer(ungefär 600 gram gjorde jag på) delas i 4 delar, men använd gärna lårytterfiléer.
Krydda med salt och pepparmix. Beräkna kyckling till 6 personer för nedanstående såsingredienser.Bryn kycklingbitarna i stekpannan(typ 10 minuter).
Blanda 3 dl grädde med 2 dl Creme fraice och en liten burk vitlöksost, ex. Creme Bonjour (ej light)!
Låt kycklingen puttra i såsen en stund(15-20 minuter så den blir klar och vi slipper det tråkiga rosa ;P).
Servera med ris eller potatis och en blandad sallad.
13 januari, 2008 at 16:29 #782646Anonym anvandareMemberJag blev just oerhört förvånad hur man kan få nåt vanligt att bli väldigt smaskens med endast lite tillsats!
Vanligt marinerade kyckling strimlor, tillsatt en halv burk ananaskross!
:up:Smaskens!14 januari, 2008 at 20:51 #782647Anonym anvandareMemberSUSAN wrote:Gjorde precis ditt recept på Currykyckling!:up:
Shit, så jäkla gott*mumsigt*
Tack snälla för ett lättlagat recept + sååååå himla gott!//S*Inga problem, kul att du tyckte om det.
17 februari, 2008 at 14:39 #782648Anonym anvandareMemberPierre_N wrote:Dåligt drag på denna tråden och jag vill också ha kycklingrecept. Jag får väl dra mitt strå till stacken och hoppas att det sätter fart på tråden.Currykyckling
2 portioner
Detta behövs:
500-600g kycklingfilé
1st röd paprika
4dl créme fraiche (kolla så att det står kokbar på den)
curry
salt
svartpepparSkär upp kycklingen i mindre bitar och stek den i smör/olja, stek dem inte för länge för att de inte ska bli torra som du säger att de blir, se bara till att de är klara. Krydda med salt och svartpeppar medans du steker, när kycklingen börjar bli klar så strimlar du paprikan och lägger i det med, låt det steka tillsammans med kycklingen en liten stund. Sen häller du på crème fraichen, krydda med curry och låt allt koka en liten stund. Släng i lite jordnötter/cashewnötter när det är klart. Gott, snabbt och lättlagat, kan det blir bättre? :emo-thumb
Så kom igen nu, mer recept!
Detta var riktigt jävla gott! :worship:
Jag som aldrig lagar mat annars heller och kan inget, fick smak för dehär nu. Tackar!17 februari, 2008 at 18:52 #782649Anonym anvandareMemberGalet lätt men smarigt recept
Kycklingfilér:
Sambal Oelek (stavning)
Citron
VitlökLägg kyckling filérna på en plåt, bre på sambal oelek. Riv sedan citron och strö på de av rivna skalet på kycklingen.
Lägg sedan på lite vitlök och sist pressa på citron.
Släng in i ungen på ca 175c ca 40 min.Klart.
Smaklig måltid :emo-thumb
18 februari, 2008 at 14:17 #782650Anonym anvandareMemberKycklingfilé efter behov, i mitt fall oftast 2 – 3 st (2personer).
Skiva / strimla eller gör bitar av den, allt efter eget tycker.
Stek med kryddor ( salt – peppar – vitlöks-pulver – paprika-pulver )
Skicka ner en pkt. Mini Mat cirkus 7 % och rör runt, puttra lite
och sen ner med Sambal Oelek, efter behag, cirka 1-2 tsk.Här kan även slinka ner thaisås av något slag
om man har den läggningen……Denna rätt kan bli rättså tunn, så därför används
ibland färdig redning för ljus sås…(Under deff kan det bli krossade tomater i som är avhällda ist för
redning så det blir tjockare till konsistensen ändå…..)Så det finns två varianter på den, deff or NO deff :up:
Serveras med FÄRSK pasta (tagliatelle typ…) innan träning,
alt. Liiiis efter träning till exempel…. or vid deff.Mvh. Stoffe
18 februari, 2008 at 20:00 #782651Anonym anvandareMemberQuote:Detta var riktigt jävla gott!
Jag som aldrig lagar mat annars heller och kan inget, fick smak för dehär nu. Tackar!Kul att höra daff__! :up:
23 februari, 2008 at 17:58 #782652Anonym anvandareMemberJag har lagt ut en del recept på min hemsida.
/SR23 februari, 2008 at 18:28 #782653Anonym anvandareMemberoj jag har en hel bok med kykling recept.
Kyling i gräslökssås
Du behöver
4 kyklingbröst
olivolja
smör
Salt och peppar
6-8 potatisar i hälfter
4 dl kykling buljong
2 msk sherry
2 msk rödvins vinäger
1 stor knippa gräslök
1 bukett persilja
färsk timjan
200g champinoner
1rödlök
2 chilli frukter (urkärnade och finhackade)Lägg potatisen i en form, salta och peppra efter smak. droppa över lite olivolja Baka i ugnen på 175 grader i ca 30 min.
bryn brösten så de får ordentlig färg och kör sedan in dem på 175 C i tio minuter i ugnen.
koka upp kykling buljong med sherry och vinäger. Låt den sjuda i 20 min .
Lägg i finklippt gräslök, timjan och persilja och mixa sedan såsen.
Smaka av med salt och peppar.Fräs champinjonerna i skurna fjärdedelar, en hackad rödlök samt finhackad chilli.
Lägg den stekta potatisen i ett serveringsfat . Skiva kyklingen och lägg den i mittenavluta med den frästa löken, chillin och champinoerna .
Skeda såsen över maten
så klart
24 februari, 2008 at 09:13 #782654Anonym anvandareMemberLät gott det där BallPythoN. Ska testas vid tillfälle!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.