Kycklingrecept

Home Forums Matlagning och Recept Kycklingrecept

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 46 through 52 (of 52 total)
  • Author

Kokboken heter just kykling och är tryckt av NOTABENE FÖRLAG sammanställare Katarina Nordli. För er som vill köpa den. Själv hittade jag den i någon klädaffär. VAd den gjorde där vet jag ej
    rekomenderar den till alla som älskar kykling. det finns över 70 olika recept.

Kyckling Thai

3 Kycklingfiléer
    1 burk röd curry/pumpa som finns på thaiavdelningen i icaaffärer (knytbas med kokosmjölk)
    2 burkar med bambuskott (små burkar)

Skär kycklingen i bitar och stek kycklingen så den är nästen genomstekt. Blanda bambuskotten med knytbasen och låt koka upp. Häll i kycklingen och låt puttra några minuter så kycklingen blir färdiglagad. Krydda efter eget önskemål.
    Servera tillsammans med ris.

Hacka kycklingen i små bitar, ha på lite grillkrydda, koka ris tills det är halvfärdigt och wooka/stek grejerna tillsammans. Lite grönsaker till om du gillar sånt.

Eller hacka upp den i fingerstora bitar, ha lite grillkrydda på och kör i ugnen ett tag. Det är också gott, dock är jag inte 100 på specifikationerna då jag åt det hos en polare som körde det som godissubstitut framför TV:n. Möjligt att man ska göra något innan också, men jag fattade det inte så.

Tack för den idén Kotten!
    Har en del timjankryddad tomatsås kvar sedan gårdagens pizzamiddag.
    Då kan jag få använding för den också.:up:

Börja med att steka kyckling fileérna 2 minuter på varje sida så att de får en bra stek yta. Sen slänger du in dem i ugnen, 200 grader i 25-30 minuter. När du gör på detta sätt kommer den aldrig att bli torr. Stekytan gör också att kycklingen behåller saft och smak.
    Krydda valfritt, det bästa är att prova sig fram.
    Lycka till!

Jag älskar kyckling! Äter det nästan varje dag :happy:
    Du hittar några av mina recept [http://linajohansson.blogspot.com/search/label/Recept här].

Detta är en modefikation av tigr`s recept som jag prövade idag!

Såhär gjorde jag:

-Förstek 4 kycklingfileér tills dom som får fin färg
    -Valfri krydda (jag hade en slags grillkrydda)
    -Lägg kycklingen i en form,skär små snitt i kycklingen så att blandningen sedan kan mumsa in sig i köttet!

-smula fetaost över kycklingen

-blanda turkisk yoghurt med vitlök+hackad rödlök.
    Häll över yoghurtblandningen över kycklingen och fetaosten.

-in i ugnen på 175 grader i 60 min

Serverades med råris och GOOOOOOD sallad!!

Detta var MUMMA kan jag lova!

Yummy!

Viewing 7 posts - 46 through 52 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.