- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Lägga om kosten.
Nu i mitt projekt att börja bygga ordenligt så vill jag även ha bättre kostvanor, och slippa dra ner resultat pga dålig mat.
Nuvarande mat( på ett ung.)
Frukost; normalt 4-5 bröd(smör,skinka) 5-6 glas mjölk, proviva.
Lunch;(beror på om jag går i skola/inte) Men nu är det mycket färdig mat, typ lunchbunkar och sånt. Även pannkakor brukar lagas till.
Middag; Kyckling/fisk/kött, ofta typ havrevetet eller dylikt. Sällan vitt ris, pasta och sånt. Sallad/grönsaker.
Äter ju varken jätte bra eller katastrof dåligt, men skulle ju gärna börja äta bättre. Tänkt typ 2-3 stekta ägg&skinka till frukost ist, lunch typ omelett eller liknande. Någon som har tips ? är både intresserad av mat och duktig, inte för skryta dock…
Tänkte även börja med typ whey-80 när jag har börjat komma igång på riktigt. funderar på kreatin eller liknande, men många säger att det är dåligt när man är för ung. Vad säger ni ? Kreatin finns ju i liten mängd i kött så det borde ju knappast vara för dåligt.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY