Läkerol for kids

Home Forums Matlagning och Recept Läkerol for kids

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Inget recept… Men dock ett tips!!

Hittade två nya läkerol i affärn häromdan. Sockerfria (fast sötade med sockeralkoholer dock…), mjuka och jättegoda!!

70 kcal/100 g, och eftersom en ask bara väger 20 g så ger den således endast 14 kcal. Perfekt om suget sätter in :emo-thumb

Den röda smakar hallon och är godast, enligt mig. Den gröna var någon blandning med äppel, apelsin och jordgubb… Oxå helt OK, men jag har svårt med godis som smakar apelsin…

14 kcal per ask?

Eller för varje?

Hur mycket är det per st ca?

Vad är egentligen det ”dåliga” med sockeralkoholer då?

Tack

supersleepy wrote:
    14 kcal per ask?

Eller för varje?

Tack

För mycket mår inte din mage bra av, gaser, diarré. Testa att käka flera bars på rad så ska du se :up:

ja vet hur de e att käka flera askar läkerol per dag,de blev rätt mycke när man satt i kassan på ica:D

Sara wrote:
    Inget recept… Men dock ett tips!!

Hittade två nya läkerol i affärn häromdan. Sockerfria (fast sötade med sockeralkoholer dock…), mjuka och jättegoda!!

70 kcal/100 g, och eftersom en ask bara väger 20 g så ger den således endast 14 kcal. Perfekt om suget sätter in :emo-thumb

Den röda smakar hallon och är godast, enligt mig. Den gröna var någon blandning med äppel, apelsin och jordgubb… Oxå helt OK, men jag har svårt med godis som smakar apelsin…

Hur ”bad” är det då egentligen att äta det under tävlingsdiet?:)

supersleepy wrote:
    14 kcal per ask?

Eller för varje?

14 kcal per ask ja… Vet inte hur många det är i varje, men kanske 20 stycken… Alltså mindre än 1 kcal/styck…

Det är ju många som är känsliga för sockeralkoholer, och många som vill undvika syntetiska sötningsmedel. Det var därför jag skrev att dom innehåller det…. Sen om det är dåligt eller ej är väl upp till var och en att bedöma. Själv kan jag äta hur mycket sockeralkoholer som helst utan att känna av det… :)

Bim wrote:
    ja vet hur de e att käka flera askar läkerol per dag,de blev rätt mycke när man satt i kassan på ica:D

hehe, jag känner igen det ifrån när jag jobbade i en godisaffär

Här finns det lite mer information om produkten.
    [http://www.malacoleaf.com/index.asp?lang=SE http://www.malacoleaf.com/index.asp?lang=SE%5D

Ingredienser
    PASTILLER MED SÖTNINGSMEDEL
    Stabiliseringsmedel (gummi arabicum), sötningsmedel(maltitolsirap, xylitol, sucralose), vatten, polydextros, syra (citronsyra), hallonarom, färgad med juicekoncentrat från morot, vegetabilisk olja, ytbehandlings-medel (karnaubavax). Överdriven konsumtion kan ha laxerande verkan.

Näringsvärde per 100 g
    Energi 270 kJ/ 70 kcal
    Protein 1,5 g
    Kolhydrat 38 g, varav sockerarter 0,5 g och sockeralkoholer 27 g
    Fett 0,0 g, varav mättade fettsyror 0,0 g
    Kostfiber 43 g
    Natrium 0,002 g

Jag köpte en påse läkerol giants som gotte idag :p
    Man blir INTE bra i magen kan jag säga. ;)

Nej, jag har också testat :D ajajajaj vad ont i magen jag fick.
    Jag har blivit mer rädd för sötningsmedel på senare tid, förut åt jag det jämt!
    Men jag tycker det är tacksamt att at en läkerol eller två om sötsuget blir för stort!:emo-thumb

Hälge wrote:
    hehe, jag känner igen det ifrån när jag jobbade i en godisaffär

haha farligt farligt=))

Är det något negativt med dessa? provade igår sjukt goda ju, kan man dra 1-2 askar om dagen utan problem? (förutom magproblem, jag klarar mig)

det brukar väl stå på endel askar att de kan ha laxerande effekt? stämmer det? är det nån som har upplevt detta? :)

Hälge wrote:
    det brukar väl stå på endel askar att de kan ha laxerande effekt? stämmer det? är det nån som har upplevt detta? :)

Står på de flesta askar och påsar med sockerfria tuggummin och liknande. Jag har aldrig upplevd att det haft laxerande effekt, dock har jag fått riktigt ont i magen om jag ätit för mycket. Brukar inte kunna äta en hel ask läkerol utan att få ont, men de nya Läkerol för kids är tydligen snällare mot magen (står på hemsidan också). Kände inte av det alls:)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.