Lasagne?

Home Forums Matlagning och Recept Lasagne?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hallå där alla mästerkockar!!

Undrar om ni vet någon nyttig lasagne man kan äta på ”min sunda ätardag”. Det är nämligen så att jag vill inte äta onyttigt bara för att jag har ätardag utan bara äta lite godare mat (eftersom jag bara äter torsk och kyckling nu:( ).

:P

elinorLilja wrote:
    Hallå där alla mästerkockar!!

Undrar om ni vet någon nyttig lasagne man kan äta på ”min sunda ätardag”. Det är nämligen så att jag vill inte äta onyttigt bara för att jag har ätardag utan bara äta lite godare mat (eftersom jag bara äter torsk och kyckling nu:( ).

:P

Jag har gjort en lasagne på fullkornslasagneplattor (långt ord:D), kycklingfärs,krossade tomater och lök. Det kändes ganska nyttigt…Och gott var det!

[http://forum.body.se/showthread.php?t=704&highlight=lasagne]

sök runt lite så hittar du !!!!!!!!!!!!!!!!

Nja onyttigt och onyttigt men det beror ju på vad som finns i den. Det du sa lät också gott. hmm det blir svårt dehär hihi:p

Jompa wrote:
    Hmmm.. skulle det vara något onyttigt med lasange?

Plattor av durumvete och ägg, 5% nötförs, en skvätt havregrädde.. etc.. borde väl funka finemangs.

Verkar vara hysteri på fullkorn, lågt gi här.. Skulle tro det blir rätt långsamt ändå med köttfärs o havregrädde….

Vi använder alltid fullkornsplattor, nöfärs (finns 5%), krossade tomater och sen minikeso istället för ostsåsen. Funkar hur bra som helst!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.