LCHF. Tips på varierande mellanmål

Home Forums Matlagning och Recept LCHF. Tips på varierande mellanmål

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Jag äter som sagt varje dag mellanmål, brukar oftast bli ägg och bacon. Sen om jag får några leftovers från nån måltid, som t.ex fläskfilé och dyligt, så kan jag ta med en bit som mellanmål. Men vad har ni för tips? Har skit dålig fantasi för tillfället, måste variera mina måltider hehe som sagt det ska va LCHF

[http://www.lchfrecept.com/]

nej cashew e skit mycke kolhydrater i, kommer inte ihåg men det e nån nöt som det finns lite mindre i….

Omen wrote:
    nej cashew e skit mycke kolhydrater i, kommer inte ihåg men det e nån nöt som det finns lite mindre i….

Tror valnöten:)

Vanilla wrote:
    Tror valnöten:)

Mängden kolhydrater valnötter innehåller är hälften av cashewnötternas. Kan väl anses vara rätt kolhydratfattigt ja…
    Valnötter 13g per 100g.
    Cashewnötter 26g per 100g.

Kan du inte äta mer mat när du väl äter istället för att äta mellanmål?

grekelito wrote:
    Mängden kolhydrater valnötter innehåller är hälften av cashewnötternas. Kan väl anses vara rätt kolhydratfattigt ja…
    Valnötter 13g per 100g.

Gaaaaaaaahhhh! KOOOLHYDRATER!!! Detta djävulens påfynd!!! Bort bort bort!!!

jo men jag vill ju inte få förstor magsäck, nu när jag försöker deffa. Jag käkade typ för mycket mat till lunch idag. Var uppsväld i 4 timmar efteråt och seg. Tänkte ju lägga upp som grekelito sa den största måltiden efter gymmet. Vad tycks om detta?

6.00 =protein drink/frukt

8.00 =Mellanmål fett/protein av nått slag typ ägg,bacon,grädde

11.00 =Mellanmål -”-

14-15.00 =Mellanmål -”-

16.30-17.00 Träning

Efter träning =Största måltiden under dagen, typ kycklingfilé/sallad

Innan läggdags= protein drink

Arne Persson wrote:
    Gaaaaaaaahhhh! KOOOLHYDRATER!!! Detta djävulens påfynd!!! Bort bort bort!!!

Gaaaaah sa jag något om att kolhydraterna var dåligt? Hon sa att valnöten innehöll mindre kolhydrater än cashewnöten och jag bekräftade det. Läs först, skriv sen. Bort bort bort!!!

Och herrn menar väl ”påfund” inte ”påfynd”?

Det är Arne Persson, känd fettkritiker. Det ger inte särskilt mycket att argumentera med honom om det här, jag har haft den diskussionen redan på Kolo. :-)

mikaelj wrote:
    Det är Arne Persson, känd fettkritiker. Det ger inte särskilt mycket att argumentera med honom om det här, jag har haft den diskussionen redan på Kolo. :-)

Tänker inte ta en diskussion heller (då jag inte bryr mig det minsta, eftersom jag själv kör en hel del kolhydrater och lägre med fettet), när allt jag gjorde var att bekräfta någon annans påstående och han blir våt i trosan direkt och kastar dig över tangentbordet för att säga något spydigt. Inte jag som är förloraren i det hela.

grekelito wrote:
    Valnötter 13g per 100g.

Paranötter:

Paranötter

NÄRINGSVÄRDE PER 100 G
    Energi 657,2 kcal
    Protein 14,3 g
    Fett 66 g
    Mättade fettsyror 16,1 g
    Kolhydrater 3,8 g
    Fibrer 9 g
    C-vitamin 0 mg
    D-vitamin 0 mcg
    Folat 4 mcg
    Järn 2,8 mg
    Zink 4,2 mg
    Kalcium 176 mg

Pumpet wrote:
    Paranötter:

Gott som bara den och näringsrikt. Men kan vara värt att se upp med ändå:

[http://traningslara.se/blogg/aflatoxiner-ett-mycket-potent-naturgift/]

Jompa wrote:
    Macadamianötter.

:up:

Vi är ganska många som håller macadamianöten högt. I mina ögon är det den och sötmandel som är de bästa sett ur både fettsammansättningssynpunkt och mikronäringsämnen. Där vinner sötmandeln i pris (och eventuellt ”mikronutrientkampen”) men macadamianöten i smak och fettsammansättning.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.