Letar efter ett proteinrikt snacks!

Home Forums Matlagning och Recept Letar efter ett proteinrikt snacks!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • Author

Men prova själv. Smält osten i mikron, spola med vatten samtidigt som du ”kramar ur” den. Den blir som sagt som gummi och lämnar inte fettfläckar efter sig. Smakar väldigt tråkigt också, om man inte kryddar som jag tipsade om. Så jag är övertygad om att väldigt mycket av fettet försvinner.

rostade gräshoppor, men gör inte som alla andra faranger och ät benen, ryck av dem först;)!

City gross, flaesk svålar lr nått heter det tror jag. 70% protein :)

zhaaady wrote:
    City gross, flaesk svålar lr nått heter det tror jag. 70% protein :)

Bindväv, värdelöst som muskelbyggande protein. Blir bara till energi i kroppen, och då kan du lika gärna äta fett eller kolhydrater.

mikaelj wrote:
    Bindväv, värdelöst som muskelbyggande protein. Blir bara till energi i kroppen, och då kan du lika gärna äta fett eller kolhydrater.

ok, bra att veta :P

Äter inte det dock, köpte fel en gång, aldrig ätit något äckaligare i hela mitt liv tror jag, smaken försvinner inte heller ur munnen.

Ah. Jag tycker att det är rätt gott. :-)

Svårtuggat dock. River liksom i halsen.

Ostkaka e ju proteirikt och gott :)

KHUN FILM alger chips.

Mycket omega 3 och mycket protein. Lite kolhydrater.

Tänkte bara höra hur Kesella lätt smakar.. Den från Arla med 1 % fett.. Smakar den itne urkasst så ska jag nog försöka göra en nice blandning med den :D

Och det finns Beef Jerky att köpa på Netto.. Någon som vet vad de kostar?

Och min mamma säger att fettsnål ost inte smälter. (under 20 % eller nått snacka hon om) Ligger det någon sanning i det?

Flessa wrote:
    Kesella lätt tycker jag smakar skit gott naturellt som den är. Extra god om man blandar i lite mikrat äpple med kanel, pepparkakskrydda, koffeinfrittkaffepulver, bär, funlight eller vad man nu vill.

Vad gäller osten så är det skitsnack, 5%-ig ost smälter aldeless utmärkt.

Beef jerkyn vet jag tyvärr inte vad den kostar.

Låter underbart, ska ta och köpa en burk nästa vecka eller nått tror jag :D Läste på Arlas hemsida att det finns 2kg-burkar (!!!) finns dem på en vanlig ica maxi verkligen?

Nu ska mamma få höra! Här ska det köpas challeanpassad ost!

Hoppas bara att den är billigare än dne på gymgrossisten x)

Inga fler jätteonyttiga fredagar! även om jag har en passion för choklad och ostbollar ):

Flessa wrote:
    Nej, tyvärr finns inte 2-Kg:s burkarkna så ofta i dagligvaruhandeln utan de får du beställa från Arla direkt, eller prata med din Ica-affär.

Om du gillar choklad så kan jag rekommendera att du köper proteinpulvret Double-pro från eiselt, med chokladsmak och mixar en Dl pulver med ca 2Dl lättmjölk med en stavmixer och låter stå i kylen i ca 25 minuter kanske, då får du en chokladpudding (jag menar det, den smakar precis som riktig chokladpudding, och det blir samma konsistens med) som du kan käka med sked och som inte är något annat än en ren proteinbomb, då kan du njuta av din choklad varje kväll innan du kryper till kojs, :emo-thumb

En mycket bra variation till Kesellan/keson.

Det ska nog gå att fixa.. Om jag nu ens tycker om det x)

Jag ÄLSKAR chokladpudding!

(Y) Å andra sidan så ”sparar” jag in lite kalorier och grejer med den fettsnåla osten/kesellan o.s.v, så.. Choklad går nog att trycka i sig med.. Ett ganska gott samvete..

Sicke wrote:
    Söker efter proteinrika snacks till de långa skoldagarna.

Tack för svar!

Torkat kött, nötter, bars, bullar bakade på bakepro=)

cashewnötter som inte är rostade eller saltade!

viippee wrote:
    cashewnötter som inte är rostade eller saltade!

Ska det vara ett proteinrikt snack är jordnötter eller pistagenötter bättre ur den synpunkten! Sedan att jordnötter har en helt värdelös aminosyraprofil är en annan sak!

[http://www.nuthealth.org/nutrition/nutrient100g.html]

Jag röstar på OST!

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.