Home › Forums › Matlagning och Recept › Liquid smoke, hittas?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 juli, 2010 at 19:13 #65746Anonym anvandareMember29 juli, 2010 at 19:13 #458871Anonym anvandareMember
Vart hittar man Liquid smoke, vanliga ica-affärer kanske…men vart i hyllorna kan dom gömma den?
29 juli, 2010 at 19:16 #458872Anonym anvandareMemberHär i sthlm så finner jag den på ICA bland såser/dressingar och liknande hyllor. Dock inte alla ICA som har den har jag märkt! Grym uppfinning iaf.
29 juli, 2010 at 19:30 #458873Anonym anvandareMemberCDJ wrote:Här i sthlm så finner jag den på ICA bland såser/dressingar och liknande hyllor. Dock inte alla ICA som har den har jag märkt! Grym uppfinning iaf.Thanks!
Blir att ge sig ut på jakt innan nästa helg, tänkte att man kunde förgylla hemmalagade hamburgare med Liquid smoke och ev. wor.souce.29 juli, 2010 at 19:38 #458874Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Vart hittar man Liquid smoke, vanliga ica-affärer kanske…men vart i hyllorna kan dom gömma den?Jag har tidigare köpt den på ICA Focus vid Liseberg. Dom borde ha den fortfarande då dom har ett extremt bra sortiment.
Kan gå där i timmar å kika när jag är på diet.29 juli, 2010 at 19:54 #458875Anonym anvandareMemberTobbe K wrote:Jag har tidigare köpt den på ICA Focus vid Liseberg. Dom borde ha den fortfarande då dom har ett extremt bra sortiment.
Kan gå där i timmar å kika när jag är på diet.Haha, vi är ganska lika där Tobbe… jag är lite sjuklig som tycker om att titta på matlagningsprogram, matbilder och andra som äter när jag dietar.
Gick så långt att jag köpte negerbollar till vänner när vi fikade, bara för att titta på…29 juli, 2010 at 22:12 #458876Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Haha, vi är ganska lika där Tobbe… jag är lite sjuklig som tycker om att titta på matlagningsprogram, matbilder och andra som äter när jag dietar.
Gick så långt att jag köpte negerbollar till vänner när vi fikade, bara för att titta på…skulle aldrig palla att dels köpa negerbollar och plåga mig själv genom att se andra käka dom..då skulle jag bryta ihop.
Jag måste kämpa varje gång jag går förbi den hyllan med delicato bollar för att undvika att köpa..och köper jag skulle jag utan att blinka svälja ett 12 pack utan att blinka.
med 1 liter mjölk att skölja ner det med29 juli, 2010 at 22:37 #458877Anonym anvandareMemberFinns massor med olika sorter… finns både på ICA,Vi Butikerna, COOP mm…
Finns även Salt från Santa Maria – Smoked Sea Salt som ger grym smak
[img=http://www.santamaria.se/gfx/product/images/smokedseasaltpng.png]
31 juli, 2010 at 18:19 #458878Anonym anvandareMemberJag hittade min på samma hylla som majonnäsen och grillad paprika i glasburk osv.. kanske lite vagt men well, där stod den hehe
3 augusti, 2010 at 12:18 #458879Anonym anvandareMemberMan kan ju fråga någon som jobbar i affären. För inte är vi män väl rädda för att fråga efter hjälp?
För övrigt är det inte ovanligt att den står vid dom asiatiska chilisåserna osv. Bredvid tigersåsen brukar den ofta stå av någon anledning.11 augusti, 2010 at 14:17 #458880Anonym anvandareMemberPå Ica Kvantum fanns den bland Sambal Oelek och sådana Thaisåser och andra icke svenska grejer typ.
Kleta lite på nötfärsen sen blev det awesome!23 augusti, 2010 at 09:09 #458881Anonym anvandareMemberICA har en sås som heter Sweet Baby Rays som rekommenderas starkt.
En rökig barbecuesås som man lika gärna kan ha och pensla på köttet vid grillning som att äta den som den är på tallriken. Harmoniserar utmärkt med bearnaisesås men det är en annan historia.
23 augusti, 2010 at 10:51 #458882Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:ICA har en sås som heter Sweet Baby Rays som rekommenderas starkt.En rökig barbecuesås som man lika gärna kan ha och pensla på köttet vid grillning som att äta den som den är på tallriken. Harmoniserar utmärkt med bearnaisesås men det är en annan historia.
Jag rekomenderar Santa Marias BBQ-sås. Både orginal och Hickory.
[img=http://1.bp.blogspot.com/_nq8farqI9HU/S4PRtnLx-1I/AAAAAAAABb4/qtVn5IhRoeY/s400/Grill.Santa+maria+BBQ+Sauce.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.