Home › Forums › Matlagning och Recept › lite nyttigare tacos
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2007 at 16:17 #714591Anonym anvandareMember
Jag blev bjuden på tackos hos min syster en gång och då hade precis min diet börjat så hon gjorde ordning något till mig som var såååå oerhört gott. Ett bra alternativ till vanlig tacos:
Fullkornstortilla
keso taco
grillad kyckling
sallad
tomat
paprikaKeson används iställer för feta såser som tex gräddfil, kycklingen istället för köttfärsen. Keso taco var så grymt gott att jag knappt kunde sluta äta haha:P.
31 januari, 2007 at 16:17 #80334Anonym anvandareMember31 januari, 2007 at 16:47 #714592Anonym anvandareMembertacos är hårda skal
tortillas är mjuka bröd
skilj på begreppen
31 januari, 2007 at 17:15 #714593Anonym anvandareMemberhmm kanske det men jag säger alltid tacos oavsett om det är tortillas eller skal genom att tillbehöven är densamma:)
1 februari, 2007 at 14:25 #714594Anonym anvandareMemberEn del affärer säljer nötfärs med 5% fett :emo-thumb
Bara ett tips!1 februari, 2007 at 14:27 #714595Anonym anvandareMemberMan kan även använda durkslag för att sila bort fett från stekt köttfärs. Eller badda med papper för att suga upp fettet.
Undrar om de hade gjort så med Max-burgaren jag käkade tidigare idag…
1 februari, 2007 at 16:19 #714596Anonym anvandareMembersom sagt det finns hur många varianter som helst. Men keso taco måste ni prova!! den var underbar!! enligt mig iallafall hihi:o
1 februari, 2007 at 16:24 #714597Anonym anvandareMemberGrymt tips!
1 februari, 2007 at 17:16 #714598Anonym anvandareMemberJay wrote:Man kan även använda durkslag för att sila bort fett från stekt köttfärs. Eller badda med papper för att suga upp fettet.Undrar om de hade gjort så med Max-burgaren jag käkade tidigare idag…
klart dom gjorde. dom har en extra anställd bara för de :p
1 februari, 2007 at 17:20 #714599Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:som sagt det finns hur många varianter som helst. Men keso taco måste ni prova!! den var underbar!! enligt mig iallafall hihi:ohade den keso taco på en hemmagjord hamburgare tidigare i veckan, grymt god är den!!
7 februari, 2007 at 13:14 #714600Anonym anvandareMemberGår även med veggoversioner på köttfärsen, som blir nyttigare…
Quornfärs är dock ganska dyrt, men nästan överkokta röda linser som blandas till en fast röra med tacokrydda funkar suveränt :up:7 februari, 2007 at 22:42 #714601Anonym anvandareMemberNågon som har näringsvärde på keso taco? tacokrydda i övrigt är ju inte så nyttigt tänkte jag
Förörvrigt brukar såserna, alltså de ”ritkiga” tacosåserna i glasburkar som är olika starka, vara ganska nyttiga. Tyup 40 kcal/100 g!!! (tips)8 februari, 2007 at 06:49 #714602Anonym anvandareMemberelinorLilja wrote:som sagt det finns hur många varianter som helst. Men keso taco måste ni prova!! den var underbar!! enligt mig iallafall hihi:ohaha^^här sitter man tidigt på morgonen o satt just o funderade på att ja o bror min skulle kunna käka tacos på lördag o så kikar man in här o vill käka d nu bums m en gång!! har kört m kykling innan blir lite mer smak då o kyklingen är bra att skilja på de andra smakerna..om ja kan utrycka mig så..kallkykling d rekomenderar jag.. mums!!
o keso taco d lät gött,får ja allt ta o kika efter i affären direkt..Är de vverkligen då gott så man inte kan sluta käka?
Ha en kanon dag!!
8 februari, 2007 at 10:39 #714603Anonym anvandareMemberhe he jag tycker absolut du ska prova, det var första gången jag provade den också.Var lite tveksam till den från början (även de andra smakerna) men nu när man har provat den så ska jag absolut prova de andra smakerna med. Man kan tänka sig att de har blandat i tackokrydda i keson för det smakar så, helt underbar helt enkelt:p
thess wrote:haha^^här sitter man tidigt på morgonen o satt just o funderade på att ja o bror min skulle kunna käka tacos på lördag o så kikar man in här o vill käka d nu bums m en gång!! har kört m kykling innan blir lite mer smak då o kyklingen är bra att skilja på de andra smakerna..om ja kan utrycka mig så..kallkykling d rekomenderar jag.. mums!!o keso taco d lät gött,får ja allt ta o kika efter i affären direkt..Är de vverkligen då gott så man inte kan sluta käka?
Ha en kanon dag!!
8 februari, 2007 at 11:11 #714604Anonym anvandareMemberHär kommer lite data håll tillgodo:up:
KESO® Taco
Energivärde 360 kJ/85 kcal
Protein 10 g
Kolhydrat 3 g
Fett 3,5 g -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.