lite nyttigare tacos

Home Forums Matlagning och Recept lite nyttigare tacos

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author

Jag blev bjuden på tackos hos min syster en gång och då hade precis min diet börjat så hon gjorde ordning något till mig som var såååå oerhört gott. Ett bra alternativ till vanlig tacos:

Fullkornstortilla
    keso taco
    grillad kyckling
    sallad
    tomat
    paprika

Keson används iställer för feta såser som tex gräddfil, kycklingen istället för köttfärsen. Keso taco var så grymt gott att jag knappt kunde sluta äta haha:P.

tacos är hårda skal

tortillas är mjuka bröd

skilj på begreppen :D

hmm kanske det men jag säger alltid tacos oavsett om det är tortillas eller skal genom att tillbehöven är densamma:)

En del affärer säljer nötfärs med 5% fett :emo-thumb
    Bara ett tips!

Man kan även använda durkslag för att sila bort fett från stekt köttfärs. Eller badda med papper för att suga upp fettet.

Undrar om de hade gjort så med Max-burgaren jag käkade tidigare idag…

som sagt det finns hur många varianter som helst. Men keso taco måste ni prova!! den var underbar!! enligt mig iallafall hihi:o

Grymt tips!

Jay wrote:
    Man kan även använda durkslag för att sila bort fett från stekt köttfärs. Eller badda med papper för att suga upp fettet.

Undrar om de hade gjort så med Max-burgaren jag käkade tidigare idag…

klart dom gjorde. dom har en extra anställd bara för de :p

elinorLilja wrote:
    som sagt det finns hur många varianter som helst. Men keso taco måste ni prova!! den var underbar!! enligt mig iallafall hihi:o

hade den keso taco på en hemmagjord hamburgare tidigare i veckan, grymt god är den!!

Går även med veggoversioner på köttfärsen, som blir nyttigare…
    Quornfärs är dock ganska dyrt, men nästan överkokta röda linser som blandas till en fast röra med tacokrydda funkar suveränt :up:

Någon som har näringsvärde på keso taco? tacokrydda i övrigt är ju inte så nyttigt tänkte jag
    Förörvrigt brukar såserna, alltså de ”ritkiga” tacosåserna i glasburkar som är olika starka, vara ganska nyttiga. Tyup 40 kcal/100 g!!! (tips)

elinorLilja wrote:

haha^^här sitter man tidigt på morgonen o satt just o funderade på att ja o bror min skulle kunna käka tacos på lördag o så kikar man in här o vill käka d nu bums m en gång!! har kört m kykling innan blir lite mer smak då o kyklingen är bra att skilja på de andra smakerna..om ja kan utrycka mig så..kallkykling d rekomenderar jag.. mums!!

o keso taco d lät gött,får ja allt ta o kika efter i affären direkt..Är de vverkligen då gott så man inte kan sluta käka? ;)

Ha en kanon dag!!

he he jag tycker absolut du ska prova, det var första gången jag provade den också.Var lite tveksam till den från början (även de andra smakerna) men nu när man har provat den så ska jag absolut prova de andra smakerna med. Man kan tänka sig att de har blandat i tackokrydda i keson för det smakar så, helt underbar helt enkelt:p

thess wrote:
    haha^^här sitter man tidigt på morgonen o satt just o funderade på att ja o bror min skulle kunna käka tacos på lördag o så kikar man in här o vill käka d nu bums m en gång!! har kört m kykling innan blir lite mer smak då o kyklingen är bra att skilja på de andra smakerna..om ja kan utrycka mig så..kallkykling d rekomenderar jag.. mums!!

o keso taco d lät gött,får ja allt ta o kika efter i affären direkt..Är de vverkligen då gott så man inte kan sluta käka? ;)

Ha en kanon dag!!

Här kommer lite data håll tillgodo:up:

KESO® Taco
    Energivärde 360 kJ/85 kcal
    Protein 10 g
    Kolhydrat 3 g
    Fett 3,5 g

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.