Home › Forums › Matlagning och Recept › lite nyttigare tacos
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 februari, 2007 at 16:28 #714605Anonym anvandareMember
Jag tror på quornfärs, det blir mer tacokänsla över det hela då Fast det är klart, det är ju lite dyrare så kyckling kanske blir nog så gott.
8 februari, 2007 at 17:03 #714606Anonym anvandareMemberjosfin wrote:Jag tror på quornfärs, det blir mer tacokänsla över det hela då Fast det är klart, det är ju lite dyrare så kyckling kanske blir nog så gott.Det blir riktigt gott med quornfärs, brukar köra med det själv :up: .
8 februari, 2007 at 18:22 #714607Anonym anvandareMemberFörstår inte att så många tycker/tror att tacos (tortillas) är/måste vara onyttigt. När du steker köttfärsen är det bara att hälla/sila bort fettet. De färdiga starka, röda såserna innehåller ju knappt nån energi alls, och så kan man ha keso eller mini fraiche till. Och grönsaker är ju alltid bra. Själv har jag följande i mina tortillas: Gurka, tomat, lök, paprika och avocado (
9 februari, 2007 at 00:16 #714608Anonym anvandareMemberFör er som gillar att ha guacamole till:
500g kvarg
1st guacamole mix
1-2st avocadoByt ut creme fraichen eller gräddfilen mot kvarg från lidl (den är inte lika sträv i smaken som kesella).
Rör ihop enligt mixpåse med 1-2st avocado. Bra fett samt bra protte
och det är något h..tiskt gott!!9 februari, 2007 at 07:04 #714609Anonym anvandareMemberNordberg wrote:Det blir riktigt gott med quornfärs, brukar köra med det själv :up: .Brukar du använda det på samma sätt som vanlig köttfärs när du gör tacos? Alltså bryna, sedan blanda i kryddor och ev lite vatten?
9 februari, 2007 at 10:18 #714610Anonym anvandareMemberjosfin wrote:Brukar du använda det på samma sätt som vanlig köttfärs när du gör tacos? Alltså bryna, sedan blanda i kryddor och ev lite vatten?Japp .
16 april, 2007 at 22:29 #714611Anonym anvandareMemberJag använder alltid quornfärs när jag gör tacos, visst det är lite dyrare, men om man räknar med allt vatten som försvinner när man steker köttet är ju frågan om det är så dyrt då inte quornen ”dunstar”
17 april, 2007 at 19:10 #714612Anonym anvandareMemberkungpow wrote:För er som gillar att ha guacamole till:500g kvarg
1st guacamole mix
1-2st avocadooch det är något h..tiskt gott!!
+ 1.. MUMS
17 maj, 2007 at 21:47 #714613Anonym anvandareMembersen finns det ju kycklingfärs å kalkonfärs oxå. har aldrig testat men det borde vara ett nyttigt bra alternativ?!
/LAcKe13 juni, 2007 at 11:06 #714614Anonym anvandareMemberEndura wrote:Går även med veggoversioner på köttfärsen, som blir nyttigare…
Quornfärs är dock ganska dyrt, men nästan överkokta röda linser som blandas till en fast röra med tacokrydda funkar suveränt :up:Det var ett bra tips!
12 juli, 2007 at 09:27 #714615Anonym anvandareMemberJompa wrote:Med 5% nötfärs så förstår jag inte vitsen med att sabba smaken med massa keso… Vanlig hot salsa på det hela tack…Ps. Skippa kryddmixen, krydda med spiskummin, lök och lite chili pulver.
Det är altså kryddmixen som är onyttig?! Köpte sist 5% köttfärs men endå fick jag känskan av att färsen efter kryddningen var flottig. Byter man ut kryddmixen borde tacosen bli ett mycket bra alternativ om man tar bort creme frech och ost för som sagt var, hot såsen är ju enligt min uppfattning relativt nyttig. Frågan är nu, smakar det fortarande som tacos om man tar bort den underbart goda kryddmixen? Hm….
12 juli, 2007 at 12:51 #714616Anonym anvandareMembersofie wrote:Det är altså kryddmixen som är onyttig?! Köpte sist 5% köttfärs men endå fick jag känskan av att färsen efter kryddningen var flottig. Byter man ut kryddmixen borde tacosen bli ett mycket bra alternativ om man tar bort creme frech och ost för som sagt var, hot såsen är ju enligt min uppfattning relativt nyttig. Frågan är nu, smakar det fortarande som tacos om man tar bort den underbart goda kryddmixen? Hm….De häller tyvärr rätt mycket socker i kryddmixen om jag inte missminner mig, inte för jag tror man dör av det.
Jag brukar istället för kryddmix stänga ner en burk av tacosåsen ihop med köttfärsen och låta det puttra ihop och sen slänga på lite chila och paprika pulver efter smak. Tycker personligen det blir godare
18 juli, 2007 at 22:10 #714617Anonym anvandareMemberSrednq wrote:tacos är hårda skaltortillas är mjuka bröd
skilj på begreppen
ala Sverige då?
när jag var i mexico så var tacos den färdiga varianten (ihopvikt med allt jox) och alltid på majstortillas, vetetortillas var lyx.
6 november, 2008 at 16:07 #714618Anonym anvandareMemberHar smakat kycklingfärsen och den är super god!
Gjorde risotto och tacos på det. Rekomenderas!Lite sent svar kanske, såg tråden först nu
6 november, 2008 at 16:38 #714619Anonym anvandareMemberja trodde tacos var nyttigt .
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.