Home › Forums › Matlagning och Recept › Marinad
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 maj, 2006 at 18:36 #92952Anonym anvandareMember7 maj, 2006 at 18:36 #1017647Anonym anvandareMember
Jag skulle vilja ha tips på goa marinader så man kan ta och grilla nån dag! Sen en fråga, är det socker i alla ”köpmarinader”? Är ju så gott att grilla!
Alla tips är välkomna!! :up:8 maj, 2006 at 00:51 #1017648Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag skulle vilja ha tips på goa marinader så man kan ta och grilla nån dag! Sen en fråga, är det socker i alla ”köpmarinader”? Är ju så gott att grilla!
Alla tips är välkomna!! :up:Klassikern är ju :rapsolja, soya, sambal oelek, riven vitlök och svartpeppar. Blanda i ett glas och rör om ordentligt sedan lägger du ned köttbitarna i en plastpåse och häller i marinaden och masserar in den ordentligt och låter den stå och dra sig ett tag. Fläskkotletterna blir rktigt saftiga av det
8 maj, 2006 at 07:51 #1017649Anonym anvandareMemberMantus wrote:Klassikern är ju :rapsolja, soya, sambal oelek, riven vitlök och svartpeppar. Blanda i ett glas och rör om ordentligt sedan lägger du ned köttbitarna i en plastpåse och häller i marinaden och masserar in den ordentligt och låter den stå och dra sig ett tag. Fläskkotletterna blir rktigt saftiga av detJa det lät ju gott! Kanske ska plocka fram kotletterna jag har i frysen ikväll då… Tack så mycket!
Nån mer som har något?
8 maj, 2006 at 08:19 #1017650Anonym anvandareMemberJag brukar marinera min kyckling i soya och honung, hur gott som helst men jag har aldrig testat till rött kött…
8 maj, 2006 at 16:28 #1017651Anonym anvandareMemberMantus wrote:Klassikern är ju :rapsolja, soya, sambal oelek, riven vitlök och svartpeppar. Blanda i ett glas och rör om ordentligt sedan lägger du ned köttbitarna i en plastpåse och häller i marinaden och masserar in den ordentligt och låter den stå och dra sig ett tag. Fläskkotletterna blir rktigt saftiga av detNu har jag provat, och den var ju dundergod!!! :up:
8 maj, 2006 at 16:42 #1017652Anonym anvandareMembertesta blanda i balsamvinäger i marinaden som du testat, att använda sura saker gör köttet mer mört.
8 maj, 2006 at 20:25 #1017653Anonym anvandareMemberMilia wrote:testa blanda i balsamvinäger i marinaden som du testat, att använda sura saker gör köttet mer mört.Jaså, ja då har jag lärt mig något nytt idag också! :emo-thumb Tack för tipset!
8 maj, 2006 at 20:26 #1017654Anonym anvandareMemberLilly.tilly wrote:Jag brukar marinera min kyckling i soya och honung, hur gott som helst men jag har aldrig testat till rött kött…Ah de lät ju också gott, ska prova det när jag köper hem kyckling då!
8 maj, 2006 at 20:59 #1017655Anonym anvandareMemberEn bra marinad som jag gillar är: kvarg som löses upp med mjölk, en halv finhackad gullök, svartpeppar, chillipulver, spiskummin, lite sojaolja.
mvh
9 maj, 2006 at 01:59 #1017656Anonym anvandareMembermariia wrote:Nu har jag provat, och den var ju dundergod!!! :up:Bra att du gillade den, kotletter blir alltid godare med en bra marinad :emo-thumb
9 maj, 2006 at 08:00 #1017657Anonym anvandareMembergoldeneagle wrote:En bra marinad som jag gillar är: kvarg som löses upp med mjölk, en halv finhackad gullök, svartpeppar, chillipulver, spiskummin, lite sojaolja.mvh
Ja den var ju lite annorlunda, säkert bra! Är det till något speciellt kött/fågel eller så den passar bäst? Jag ska defenitivt prova den också! :nod
Tack tack!9 maj, 2006 at 09:23 #1017658Anonym anvandareMembermariia wrote:Ja den var ju lite annorlunda, säkert bra! Är det till något speciellt kött/fågel eller så den passar bäst? Jag ska defenitivt prova den också! :nod
Tack tack!Jag använder den till kycklingspett. Men kött funkar nog också. Testa att även lägga till lite citronsaft eller vinäger.
mvh
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.