Home › Forums › Matlagning och Recept › Marinader
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 december, 2008 at 16:04 #66884Anonym anvandareMember8 december, 2008 at 16:04 #472346Anonym anvandareMember
Tänkte starta en tråd med recept där man kan krydda upp den torra kycklingen eller köttet med lite goa marinader.. Någon som har tips?
Har för tillfället inte något eget bidrag men det kommer förhoppningsvis.
Skall snart börja göra ordning ryggbiffen så släng er på tangentbordet o posta era tips. Och då jag precis har börjat deffa så får ni gärna tipsa om fettfria marinader men såklart e alla bidrag välkommna!
Kanske inte marinad men ja kan tipsa kesella blandat med sweet chili sås till kyckling i alla fall, det räcker att man gör en liten klick av vardera varor o ”doppa” kyckling i det.. Mumms e det!
8 december, 2008 at 16:07 #472347Anonym anvandareMemberkesella/kvarg, vitlök, hackad gurka, basilka, olika kryddor. vatten tills du får önskad koncistens och voila en fettfri tsatziki
8 december, 2008 at 16:34 #472348Anonym anvandareMemberNice Johannes!! Keep em coming..
8 december, 2008 at 19:49 #472349Anonym anvandareMemberSweet chili-marinad
1 dl sweet chili
2 st hackade vitlöksklyftor
0.5 st citron (saften från citron)
2 msk olivoljaBBQ-marinad
1 dl BBQ-sås med rökig smak
0.5 st citron (saften från citron)
2 msk honungVitlöks- och ingefärsmarinad
3 st hackade vitlöksklyftor
3 msk riven ingefära
1 msk honung
2 msk olivolja
1 tsk salt
1 tsk sambal oelekKycklingenfiléer är ju hur saftiga som helst, det som många gör fel är att de har dem för länge i ugnen eller i stekpannan.
8 december, 2008 at 21:46 #472350Anonym anvandareMemberSant med kycklingen där!! När du menar bbq sås, menar du en sådan från butiken? Typ Santa Maria? De är väl sprängfyllda med fett o kalorier eller är jag ute o cyklar? Tack för tipsen dock!
8 december, 2008 at 21:57 #472351Anonym anvandareMember1 kg kycklingfile
2 msk sweet heat bbq ”santa maria”
1 tsk soja
1 msk citronsaftMarinera ett dygn och grilla
8 december, 2008 at 21:59 #472352Anonym anvandareMember1 kg kycklingfile
2 msk limepeppar ”santa maria”
1 msk chili/lime ”santa maria”
Saft från en limeMarinera minst 4h och grilla sedan!
8 december, 2008 at 22:01 #472353Anonym anvandareMemberAnående bbq-såsen så brukar jag använda mig av denna istället:
[http://www.newsdesk.se/pressroom/santa_maria/image/view/american-bbq-spice-chili-smoky-7067] tillsätt bara lite olja.8 december, 2008 at 22:09 #472354Anonym anvandareMember1 kg kyckling
3 msk pressad vitlök
2 msk soja
1 msk orange peppar ”santa maria”Marinera helst ett dygn och grilla
11 december, 2008 at 20:40 #472355Anonym anvandareMemberAtt du var en sån hejjare på mat Linda:emo-thumb Har ju förstått att du är grym på bullbak i alla fall:p
Var precis i affären och för allas vetskap så har marinad (t ex Santa marias allround marinad) socker i sig. Alltså inget för mig under dieten. Däremot så har BBQ- sås (eller bbq-olja) inte det så jag köpte en liten flaska vitlöksolja som jag skall testa. Ganska fylld med kolhydrater men eftersom man bara tar några droppar så skall det nog inte göra skillnad.
Flaskan hette: Caj P. BBQ OIL (Vitlök)
11 december, 2008 at 23:51 #472356Anonym anvandareMemberZebaztian wrote:Att du var en sån hejjare på mat Linda:emo-thumb Har ju förstått att du är grym på bullbak i alla fall:pVar precis i affären och för allas vetskap så har marinad (t ex Santa marias allround marinad) socker i sig. Alltså inget för mig under dieten. Däremot så har BBQ- sås (eller bbq-olja) inte det så jag köpte en liten flaska vitlöksolja som jag skall testa. Ganska fylld med kolhydrater men eftersom man bara tar några droppar så skall det nog inte göra skillnad.
Flaskan hette: Caj P. BBQ OIL (Vitlök)
Hahahaha… laga mat och baka är det enda jag är bra på…:p
Finns fler recept i bloggen.
Kul och se dig i helgen, pussa Zelda från mig…. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.