- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Matlagning och Recept › Mästare på att byta ut mot proteinrika inredienser?
Tanken med den här tråden är att man ska kunna dela med sig av sina små intelligenta trix på -hur man byter ut något ”onyttigt”/mindre bra i ett recept mot något PROTEINrikt.
Jag har inget sådant recept själv än.. (ehm:o ) .. men vill gärna ha. Jag har tillexempel hört att man kan byta ut smör mot kvarg i vissa bakelser(?)
jag brukar byta ut smöret i mina bakelser mot tonfisk, proteinrikt och bra!
OnT: kan väl inget direkt, och tycker att kvarg istället för smör gör att det smakar som filmjölk. Men man behöver ju inte byta allt smör, utan kanske bara en del så smakar det nog bättre.
man kanske kan köra lite vanilj/chokladpulver istället för mjöl i pannkakan, inget jag testa dock..
När jag gör pannkakor så brukar jag byta ut hälften av mjölet mot proteinpulver, och sen ta i ett extra ägg. Blir kanon gott :emo-thumb
bakade proteinpizza idag!!! har dock inte smakat den än….
degen var så här:
150 g kokt mosad potatis
30 g bakepro
1 tsk bakpulver
1 dl rågmjöl
0,5 tsk salt
100 g kesella
30 g olja
blanda ihop allt. det blir smetigt men man kan kladda ut det med sked på bakplåtspapper. sen lägger man på 75 g skinka, 50 g 5%ig ost, kryddor och valfria grönsaker.
det blev 3 små pizzor för mig o varje innehåller ca 300 kcal, 24 g protein, 12 g fett och 24 g kolisar om jag inte minns fel…..
innehåll: protein 13g, kolhydrater 4,7g, fett 4,0 :emo-thumb
smaksatt keso istället för sås till sallader och dylikt
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY