Home › Forums › Matlagning och Recept › Mat å åter mat
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 juli, 2009 at 16:41 #62407Anonym anvandareMember30 juli, 2009 at 16:41 #409035Anonym anvandareMember
Tjenare
Jag är en kille på 35 år som styrketränar 5 ggr i veckan men har svårt för att gå upp i vikt väger i dagsläget 74 kg. Har haft ett litet uppehåll i träningen över semester perioden men på måndag ska jag börja igen…min stora fråga är om någon kan hjälpa mig med ett veckoprogram för vad jag ska äta för att kunna lägga på mig mer kg….vore jättetacksammt….o hur många mål jag ska äta om dagen…som sagt väger 74kg är 180 lång
tack på förhand..
30 juli, 2009 at 17:15 #409036Anonym anvandareMemberBara att äta mera om du inte går uppåt, säger magen ifrån så försök att slänga i lite näringstäta produkter i maten som extra fett/olja, lite nötter. Sen är det bara att väga sig och hålla tummarna för att det går uppåt
30 juli, 2009 at 17:42 #409037Anonym anvandareMemberja det är väl det…..ska väl försöka äta var 4 timme eller så….antar jag…
tack för ett snabbt svar
30 juli, 2009 at 18:44 #409038Anonym anvandareMemberokej tack för svaret röd mjölk hädan efter.. o massa nötter….
Något tips på en riktigt bra frukost för mig….tänkte havregrynsgröt….eller fil o all bran…vad tycker ni…
en undran bara hur vet jag hur mycket energi jag stoppar i mig….låt säga att jag ska ligga på 2000Kcal om dagen för att ligga lite över hur vet jag hur mycket jag ska stoppa i mig….kanske dum fråga men…..ska jag väga all mat jag äter eller….tacksam för tips…
31 juli, 2009 at 20:06 #409039Anonym anvandareMemberMan känner sej rätt snabbt fram till vad som är rätt,tänk bara på att äta bra mat hela tiden,”rena” matvaror som man lagar själv är det som gäller,och tvinga inte i dej mat om du känner att det tar stopp,det blir bara fel
1 augusti, 2009 at 12:53 #409040Anonym anvandareMemberNågon veckomatsedel lär du inte få på silverfat över ett internetforum men här har jag skrivit lite allmänt om bulk och viktuppgång:
[http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]
[http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/]
Googla ”matsedel” t.ex. Då kommer både sjukhusmatsedlar och skolmatsedlar upp. Bara att välja och vraka mellan rätter. Och du har ju massa trådar här på forumet om vad folk äter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.