Home › Forums › Matlagning och Recept › mat problem
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2011 at 12:29 #53783Anonym anvandareMember13 februari, 2011 at 12:29 #134677Anonym anvandareMember
hej jag är helt ny här. så hjälp mig snälla. vet ej om det är rätt forum så döm mig inte .
håller på gå ner i vikt från 84kg till 74kg. så man få bort öl magen.
så nu sitter jag funder på vad jag ska på mellan frokost och middag. och efter på kvällen.
tränar 4 gånger i veckan på gym. men blir mest hungrig på helgerna. finns det nått man kan ta som är nyttig så jag kan äta. kan fan inte gå lägga mig med tom mage typ.
hjälp som sakt nybörjare…
13 februari, 2011 at 12:39 #134678Anonym anvandareMemberNeXon wrote:hej jag är helt ny här. så hjälp mig snälla. vet ej om det är rätt forum så döm mig inte .håller på gå ner i vikt från 84kg till 74kg. så man få bort öl magen.
så nu sitter jag funder på vad jag ska på mellan frokost och middag. och efter på kvällen.
tränar 4 gånger i veckan på gym. men blir mest hungrig på helgerna. finns det nått man kan ta som är nyttig så jag kan äta. kan fan inte gå lägga mig med tom mage typ.
hjälp som sakt nybörjare…
Till och börja med, välkommen till Body Forum! Som nybörjare vill jag presentera dig för en väldigt underskattad funktion som är mycket tidssparande och kan svara på många frågor; Sökfunktionen. Det finns mycket man kan söka på som nybörjare ofta har frågor kring. Första rekommendationen är Grubs ”Deffguide” som kan svara på det mesta ring viktnedgång:
– [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
Sen som svar på frågorna:
– Det du kan äta mellan frukost och middag för att hålla dig mätt är förslagsvis lunch. Om du går in på ”Recept och matlagning” så finns många alternativ till dessa måltider och även mellanmål.Förslag i korta drag på mellanmål/snacks: Kessella, kvarg, nötter, frukt, tonfisk etc.
– Nej det är inte rekommenderat att lägga sig med tom mage. :emo-thumb
Lycka till och kör hårt!
13 februari, 2011 at 13:01 #134679Anonym anvandareMemberShrimpy wrote:Till och börja med, välkommen till Body Forum! Som nybörjare vill jag presentera dig för en väldigt underskattad funktion som är mycket tidssparande och kan svara på många frågor; Sökfunktionen. Det finns mycket man kan söka på som nybörjare ofta har frågor kring. Första rekommendationen är Grubs ”Deffguide” som kan svara på det mesta ring viktnedgång:– [http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]
Sen som svar på frågorna:
– Det du kan äta mellan frukost och middag för att hålla dig mätt är förslagsvis lunch. Om du går in på ”Recept och matlagning” så finns många alternativ till dessa måltider och även mellanmål.Förslag i korta drag på mellanmål/snacks: Kessella, kvarg, nötter, frukt, tonfisk etc.
– Nej det är inte rekommenderat att lägga sig med tom mage. :emo-thumb
Lycka till och kör hårt!
tack så mycket jepp håller med dej sova på tom mage inte alls bra… får äta lite tonfisk mellan frokost lunch. kanske efter middag med innan man sover.. så man kan sova.
13 februari, 2011 at 13:06 #134680Anonym anvandareMemberNeXon wrote:tack så mycket jepp håller med dej sova på tom mage inte alls bra… får äta lite tonfisk mellan frokost lunch. kanske efter middag med innan man sover.. så man kan sova.Nej precis
Ja asså de korta förslagen jag gav på mellanmål var inte ALLT man kan äta. Utforska, experimentera och gör dina egna recept Mat är inte ”bara något man äter” utan det blir det man gör det till – gör din mat till en upplevelse
Önskar dig lycka till i både träning och kosthållning !
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.