Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,206 through 2,220 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224275
    Marcus Syvertsen wrote:
    ;)

    Havrefras? ”De e de som e najs!”

    #224276

    Piroger, Pizza och 2 sorters saffransbullar.

    #224277
    Rasmus Andersson wrote:
    Såhär ska ett kvällsmål se ut:

    låter du pepparkaksdegen långsamt smälta i munnen också ;) ?

    #224278
    JakobMinell wrote:
    låter du pepparkaksdegen långsamt smälta i munnen också ;) ?

    Vet inte, har inte börjat äta den än. :p

    #224279

    Kvällsmaten:
    Risgrynsgröt med kanel, en thekaka med skinka, sallad, tomat och gurka, två kokta ägg och två rån. :P

    #224280
    Rasmus Andersson wrote:
    Såhär ska ett kvällsmål se ut:

    Jag gillar hur du tänker, Rasmus.

    Pepparkaksdeg. Must have. Now.

    Must.

    #224281
    Jon Larsson wrote:
    Jag gillar hur du tänker, Rasmus.

    Pepparkaksdeg. Must have. Now.

    Must.

    Det som gjorde mig mest besviken var att degen inte ens var hälften så god som jag föreställt mig. 😥

    #224282
    Rasmus Andersson wrote:
    Det som gjorde mig mest besviken var att degen inte ens var hälften så god som jag föreställt mig. 😥

    Say what?:

    Mycket mystiskt. Annars brukar ju pepparkaksdeg vara godare än förväntat, enligt min erfarenhet.:nerd:

    Nåja, du får väl göra mjukpepparkaka nästa gång istället: Det kan aldrig gå fel.

    #224283
    Jon Larsson wrote:
    Say what?:

    Mycket mystiskt. Annars brukar ju pepparkaksdeg vara godare än förväntat, enligt min erfarenhet.:nerd:

    Nåja, du får väl göra mjukpepparkaka nästa gång istället: Det kan aldrig gå fel.

    Jag blev också väldigt förvånad.
    Ett misstag begicks i och för sig, jag köpte pepparkaksdeg som butiken bara beställt hem, jag borde ha köpt den dom bakar själva.
    Mjukpepparkaka är alltid delikat, ett bra förslag!

    #224284

    Dagens kvällsmat:
    Kyckling och banan stekt i olja, ris kokt ihop med lök, en tomatsås gjord på kryddor, ketchup och keso, och mycket sallad till det. Ca 1 200 kcal.
    Edit; Det är en pizzatallrik under all mat, upplägget sket jag i att ens försöka göra fint.

    #224285
    Flessa wrote:
    Banan stekt tillsammans med kyckling låter gott :up:

    Hur blir konsistensen på bananen by the way? blir den typ ”mosig” eller hård?

    Det var riktigt gott det där! :P
    Några av skivorna blev lite mosiga, men de som jag lyckades steka på båda sidorna blev precis lagom fasta och fina.

    #224286

    För någon vecka sedan var jag vrål hungrig och farsan var bortrest, jag var ensam hemma, all mat var i stort sätt slut, det var minusgrader ute och en halv mil till närmaste affär. Jag tog fram några ingredienser som såg intressanta ut och smällde ner allt till en enda smet, slängde ner den i ett stekjärn och VOILA, en PANNKAKSMACKA var färdig att äta!

    Recept:
    3 dl Mjölk
    2 dl Havregryn
    2 dl Dinkelmjöl siktat
    2 st Ägg

    ENKELT, SNABBT, NYTTIG & GOTT ! :D

    #224287
    NewFoundGlory wrote:
    För någon vecka sedan var jag vrål hungrig och farsan var bortrest, jag var ensam hemma, all mat var i stort sätt slut, det var minusgrader ute och en halv mil till närmaste affär. Jag tog fram några ingredienser som såg intressanta ut och smällde ner allt till en enda smet, slängde ner den i ett stekjärn och VOILA, en PANNKAKSMACKA var färdig att äta!

    Recept:
    3 dl Mjölk
    2 dl Havregryn
    2 dl Dinkelmjöl siktat
    2 st Ägg

    Näringsinnehåll:
    Protein: 63.4 g
    Kolhydrater: 280 g

    ENKELT, SNABBT, NYTTIG & GOTT ! :D

    Kan det verkligen bli 280 g kolhydrater?! ;)
    Låter väl lite torrt kanske, hade du inget till?

    Edit; Jag ser ingen bild.

    #224288
    NewFoundGlory wrote:
    För någon vecka sedan var jag vrål hungrig och farsan var bortrest, jag var ensam hemma, all mat var i stort sätt slut, det var minusgrader ute och en halv mil till närmaste affär. Jag tog fram några ingredienser som såg intressanta ut och smällde ner allt till en enda smet, slängde ner den i ett stekjärn och VOILA, en PANNKAKSMACKA var färdig att äta!

    Recept:
    3 dl Mjölk
    2 dl Havregryn
    2 dl Dinkelmjöl siktat
    2 st Ägg

    Näringsinnehåll:
    Protein: 63.4 g
    Kolhydrater: 280 g

    ENKELT, SNABBT, NYTTIG & GOTT ! :D

    Du har nog ingen vidare koll på näringsinnehållet för den där smeten

    #224289
    NewFoundGlory wrote:
    För någon vecka sedan var jag vrål hungrig och farsan var bortrest, jag var ensam hemma, all mat var i stort sätt slut, det var minusgrader ute och en halv mil till närmaste affär. Jag tog fram några ingredienser som såg intressanta ut och smällde ner allt till en enda smet, slängde ner den i ett stekjärn och VOILA, en PANNKAKSMACKA var färdig att äta!

    Recept:
    3 dl Mjölk
    2 dl Havregryn
    2 dl Dinkelmjöl siktat
    2 st Ägg

    Näringsinnehåll:
    Protein: 63.4 g
    Kolhydrater: 280 g

    ENKELT, SNABBT, NYTTIG & GOTT ! :D

    😥

Viewing 15 posts - 2,206 through 2,220 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.