Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,356 through 2,370 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224425
    nenya wrote:
    Igår bakade jag en sats semlor.

    Gaaaah!

    Men hade jag varit bagaren så hade jag gjort lite större lock. ;)

    #224426

    Tillbaka till semlorna igen.. :D

    Nu har jag fan bestämt mig för att baka egna semlor på ätardagen…. Det var lääängesen man gjorde det =)

    #224427

    Nenya: De där semlorna hade jag kunnat sluka innan ni hunnit blinka.

    Funderar seriöst på att tävla mot någon kompis i hur många semlor jag kan pressa i mig. :D

    #224428
    Insulinus wrote:
    Nenya: De där semlorna hade jag kunnat sluka innan ni hunnit blinka.

    Funderar seriöst på att tävla mot någon kompis i hur många semlor jag kan pressa i mig. :D

    Jag är frivillig! Först till 10 stycken vinner :D

    #224429
    Insulinus wrote:
    Nenya: De där semlorna hade jag kunnat sluka innan ni hunnit blinka.

    Funderar seriöst på att tävla mot någon kompis i hur många semlor jag kan pressa i mig. :D

    You’re on!

    Slänger i mig 40 pannkakor med grädde till efterrätt dessutom!

    #224430

    Nu var det på tok för länge sen jag la upp nåt. Så här kommer ett litet urval av senaste tidens rätter. Inte tagit kort på allt men just nu flödar inspirationen bakom spisen o testar allt möjligt.

    Gräddbiffar med spicy vitkålssallad och grönsallad.
    [img=http://img16.imageshack.us/img16/4619/img2849uj6.jpg]Fetaostfylld kycklingfilé under ett creme fraiche/krossade tomater-täcke med oliver, champinjoner & körsbärstomater[img=http://img516.imageshack.us/img516/5228/img2870fa0.jpg]

    #224431
    JakobMinell wrote:
    Jag är frivillig! Först till 10 stycken vinner :D
    Daniel Lindqvist wrote:
    You’re on!

    Slänger i mig 40 pannkakor med grädde till efterrätt dessutom!

    Då så boy´z! We hava an eating contest. :D

    Fast jag vill ju såklart inte köpa alla semlor, måste nog också baka då.. Ska kolla närmare på detta, kanske ska köpa tomma bullar, sprutgrädde och mandelmassa i rör och bara snabbt slänga ihop massa semlor. :)

    #224432
    nenya wrote:
    Igår bakade jag en sats semlor.

    Så fort jag såg bilden så åkte jag till affären för att kolla om de fanns några semlor, men det gjorde det inte 👿

    #224433

    [img=http://i21.photobucket.com/albums/b254/andrasidan/CIMG1101.jpg]2st 200g hamburgare av 5% nötfärs i Polar extrem och Polar havre plus 100g västan ost 5% smält.

    150 pasta med sommargrönsaker.

    Merparten av dagens ca 2800kcal hamnar i detta mål.

    Ingen tråkig måltid på diet

    #224434

    Torskfilé med potatis
    Sås: kesella+ filmjölk blandat med rom, salt peppar, dill och citron
    och så avocado:)

    Sen har vi köttbullar med stekt potatis, avocado och saltgurka:D

    #224435
    Flessa wrote:
    det där ser SJUKT gött ut. :up:

    Det smakade finfint:P

    #224436

    Tack hörrni. Det är verkligen supergott med semlor. Vi hade semmelfest här i onsdags. Det gick närmare 20 semlor och folk åt som galningar. Hojta om ni har vägarna förbi Nordpolen så bjuder jag på en! ;)

    #224437
    nenya wrote:
    Tack hörrni. Det är verkligen supergott med semlor. Vi hade semmelfest här i onsdags. Det gick närmare 20 semlor och folk åt som galningar. Hojta om ni har vägarna förbi Nordpolen så bjuder jag på en! ;)

    20 semlor?

    Kan inte vara någon höjdare med fest när bara 3 är bjudna :D

    #224438
    #224439

    Såja Daniel! Satt och funderade på var semlorna tagit vägen. :D Jag bakade också fast fotade aldrig, snarare hann aldrig. Tog inte många minuter innan de var borta, bjöd hem 3 kompisar också så det gick fortare än vad jag trodde att bli av med dem! :)

Viewing 15 posts - 2,356 through 2,370 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.