Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 2,791 through 2,805 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #224860

    Nu finns receptet på Geisha-kladdkakan i min blogg.

    Eftersom jag inte använder recept så är det efterkonstruerat av mitt hopgegg. ;)

    [http://missnenya.wordpress.com]

    #224861

    Eftersom jag håller på att renovera min nya lägenhet, har jag varken tillgång till internet eller direkt någon tid att laga mat.

    Så varje dag ser ut så här, lunch och middag…

    Men jag håller ett koll på tråden så fort jag får tillgång… men hitills har Nenya bara hållit på och sukta :(

    #224862

    Snart dags att äta ”second breakfast” på jobbet och efter att tittat några sidor bakåt så är jag faktiskt riktigt hungrig!!

    #224863
    J.v.K wrote:
    äter 500g minikeso dagligen, men börjar tröttna på den krossade ananasen, fick mig en bild i huvudet att keso påminner lite om potatissallad, så jag provade på något liknande ^^

    250g minikeso, sockerfri ketchup, grillkrydda & lite rostad lök :)

    perfekt mellanmål i deffen :up:

    Har så fruktansvärt svårt att se att detta ens kan vara på en gaffel utan att fräta sönder metallen på grund av för dålig kombination, men du påstår alltså att det var gott? :D

    #224864

    Middag, Räkwok på morötter, färsk broccoli, gul lök, vattenkastanjer, minimajs, paprika, räkor och glasnudlar. Till serverade jag mango sweet sauce. Gott!

    #224865

    My food

    #224866

    Mmmmm!

    #224867
    Flessa wrote:
    Dagens ”middag” som ska käkas nu, ska bara ner och hämta den i kylen. :)

    Kall Nypotatis, Kycklingfilé, Avokado & Massor grönt. :up:

    Kycklingen ser god ut. Men som vanligt: du saknar en sås 👿 Kolla posten under dig, där har vi sås.

    #224868
    J.v.K wrote:
    äter 500g minikeso dagligen, men börjar tröttna på den krossade ananasen, fick mig en bild i huvudet att keso påminner lite om potatissallad, så jag provade på något liknande ^^

    [img=http://i28.tinypic.com/i3g9ol.jpg]250g minikeso, sockerfri ketchup, grillkrydda & lite rostad lök

    perfekt mellanmål i deffen :up:

    Grymt gott.:)

    Det finns massor av kesovarianter i affären och jag tycker alla är goda som jag testat.

    Så jag tycker inte den där är konstigare än alla möjliga mixer som producenterna redan tagit fram och dessutom betalar dyrare för.

    Din mix verkar god och du är smart som gör den själv eftersom det antagligen blir billigare. Min egen favorit är att imixa naturell med en sked Abbas extra krämiga sill. Fetare, nyttigare och godare.:emo-thumb

    #224869
    Flessa wrote:
    Jag haden en röra på Kvarg, Olja, Vinäger och krossadetomater med massor kryddor i, fast den kom inte med på bild. :up:

    Du ska ju alltid vara så jäkla opti. :D

    Vad är det för fel på lite bearnaisesås? :P

    #224870

    Det här är grejer. :)

    Och skogshallon.

    #224871

    Matlådan:
    Räkor, örtkeso, varmrökt lax, råris, grönsaker.

    Slömiddag:
    Sushi

    #224872

    Dagens kvällsmål

    2 ägg, 1 burk makrill, 1/2 avokado, keso, lite vitkålssallad, mandlar och grape!

    #224873

    Min födelsedags efterätt med banan, vaniljkräm, grädde, vit choklad och 70% choklad mm..

    #224874

    Dagens mat blev kanske inte så rolig, men ack så gott. Tyvärr tagen med min mobil.

    Efterträningsmålet blev danskt rågbröd med en ägg/keso röra med kyckling. Till det tog jag en oxfilesallad.

    Middagen blev en oxfilesallad med med en keso på dijonsenap och lite annat gott. Till det wokade jag lite vitkol med jordnötssmör.

Viewing 15 posts - 2,791 through 2,805 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.