Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,091 through 3,105 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225160
    Granqvist wrote:
    recept? =)

    Frödinge som han skurit ut så att dom passar i silikonformen. stoppar sedan in i ugnen och gräddar 3 minuter:D

    #225161

    Ja fantasien flöder extra på diet – här är några av de senaste veckornas ”experimentos”:p

    Ost- och bacongratinerad blomkålsmos:

    [img=http://lissfit.files.wordpress.com/2009/11/bacongratinert-blomkalsmos-med-kalkonskinka.jpg]Pizzamuffins med köttfärs (kolhydratsdag):[img=http://lissfit.files.wordpress.com/2009/11/pizza-muffins-3.jpg?w=371&h=305]Julmustpudding med pepparkakskräm:[img=http://lissfit.files.wordpress.com/2009/11/julmustpuddingen.jpg]Fibrex-pannkaka med hallonsylt:[img=http://lissfit.files.wordpress.com/2009/11/fibrex-vaniljpannkaka-med-sylt.jpg]

    #225162

    Julmustpudding lät förjäkla gott! Hur gjorde du den? :)

    ..och föresten, riktigt fina bilder där :emo-thumb

    #225163

    Frukosten

    #225164
    storcc wrote:
    Frukosten

    Ser ut som torskburgare där !

    #225165
    David Frykman wrote:
    Ser ut som torskburgare där !

    Inte riktigt…

    Havregryn, ägg, proteinpulver, kanel och lite minimjölk

    #225166

    Den här tråden borde väl kallas Effektivt Självplågeri👿

    #225167
    Nic Nordin wrote:
    Julmustpudding lät förjäkla gott! Hur gjorde du den?

    ..och föresten, riktigt fina bilder där

    Tackar för det Nic…. ja du, julmustpuddingen är av allra simplaste sorten nu på diet…fyller en liten bunke med julmust och blandar in 1 pk snabbgelatin och lite vaniljpulver/essens och låter det stå natten över. Smakar ju ganska gott tillsammans med ”pepparkakskrämen” :P

    Flessa wrote:
    Ser ritkgit gott ut LIZ! :)

    Brukar förövrigt kolla din blogg nästan varje dag, den är riktigt läsvärd. Din tillsammans med Maria Anderssons är klart mina favoriter, :up:

    Riktigt trevligt å höra att du gillar bloggen min Flessa… tackar för det :D Har ju sett att även du har riktigt bra koll på din mat med dina fina och lockande matbilder här inne Keep up the good work!

    #225168
    storcc wrote:
    Inte riktigt…

    Havregryn, ägg, proteinpulver, kanel och lite minimjölk

    Ok :) DET är ju faktiskt riktig gott!

    #225169

    Idag såg det ut så här…
    Behöver jag tillägga att det är dagens höjdpunkt! (efter 2tim morgoncardio)

    #225170
    storcc wrote:
    Idag såg det ut så här…
    Behöver jag tillägga att det är dagens höjdpunkt! (efter 2tim morgoncardio)

    Lita bränd :D

    #225171
    Flessa wrote:
    Matvete, Kallrökt Lax, Minikeso & Massor grönt. Ska käkas nu till middag.

    :up:

    Det var mig en salig blandning. Testa kokt potatis och en citronsås ev. romsås till laxen så fåru fin-fina grejer!

    #225172
    Flessa wrote:
    Potatis till kallrökt? Noway, isåfall till kokt eller stekt. :)

    Du menar att matvete är mer normalt? Bäst och godast är nog dillstuvad potatis men sånt törs väl inte du äta. Eller så gör du en trevligt laxpudding med skirat smör. Mums!

    #225173
    Flessa wrote:
    Jag har aldrig påstått att det är mer ”normalt”, dock tycker jag att det är betydligt godare med kall eller pasta eller matvete till kallrökt lax än vad det är med kokt potatis.

    Sedan ser jag ingen anledning att du är spydig.

    Du reagerade när jag skrev kokt potatis och jag gjorde detsamma med matvete. Det var inget illa menat med det jag skrev, vill inte vara spydig. Försöker bara ge tips då detta faktiskt är matlagningsdelen av detta forum.

    Jag ber om ursäkt om du tar illa vid.

    #225174

    Jahapp, då kommer jag in och skitar ner tråden lite grann med något härligt sliskigt! :P

    Förra natten råkade jag nämligen somna kl.19:00… Och efter 5 timmars sömn vaknade jag ju såklart, pigg som tusan. Vad gör man då, mitt i natten? Jo, man bakar muffins!! :D Det blev ett eget hopkok med lite nya och roliga smaker.

    Behold – Kitaria’s Evil Cupcakes!

    De kanske ser lite småläskiga ut, men tro mig, de smakar riktigt fint…

    Sliskiga och härliga muffins, kryddade med nejlika och fyllda med valnötter. Okej då, jag ”fuskade” kanske lite grann genom att byta ut en liten del av vetemjölet mot Bake-Pro samt minska lite grann på socker och fett… Men dessa är ändå ingenting man trycker i sig under diet, haha! Kuriosa: De är faktiskt veganvänliga också. Mums!

    EDIT: Originalreceptet är alltså veganvänligt, om man ej byter ut en del av vetemjölet mot Bake-Pro d.v.s. =)

Viewing 15 posts - 3,091 through 3,105 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.