Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,181 through 3,195 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225250

    Passade på att slänga ihop en Biff Greta nu när vi hade gott om oxfilé hemma. Förbaskat gott och enkelt. Smörstekt alá Moberg.:P

    #225251
    andreas_bergman wrote:
    smörstekt alá moberg.:P

    :)

    #225252
    Eddie Vedder wrote:
    :)

    Haha ja han kunde konsten att steka han.8)

    #225253

    Kyckling- & skinkgryta gjord på kyckling, broccoli, kassler och diverse grönsaker. Såsen är baserad på creme fraiche tomat & basilika samt vanlig creme fraiche och smaksatt med alla möjliga torkade kryddor. Till detta fullkornspasta och lite riven ost!

    #225254
    Niklas Sjöö wrote:
    Kyckling- & skinkgryta gjord på kyckling, broccoli, kassler och diverse grönsaker. Såsen är baserad på creme fraiche tomat & basilika samt vanlig creme fraiche och smaksatt med alla möjliga torkade kryddor. Till detta fullkornspasta och lite riven ost!

    Det där såg ju helt fantastiskt gott ut! Skippade du ketchupen eller kom den efter bilden?

    #225255
    faran wrote:
    Det där såg ju helt fantastiskt gott ut! Skippade du ketchupen eller kom den efter bilden?

    Det var ett tag sedan jag åt ketchup. Inget under Jul, istället senap i mängder på skinkan. Således – Nej, ingen kerre idag :D

    #225256
    Niklas Sjöö wrote:
    Det var ett tag sedan jag åt ketchup. Inget under Jul, istället senap i mängder på skinkan. Således – Nej, ingen kerre idag :D

    Fyyy dig! :nono:

    #225257
    überbiffen wrote:
    Fyyy dig! :nono:

    Naughty boi… Nästa gång jag äter pasta lovar jag dig (och mig själv) ketchup i mängder.

    #225258
    Niklas Sjöö wrote:
    Naughty boi… Nästa gång jag äter pasta lovar jag dig (och mig själv) ketchup i mängder.

    Heinz är det enda acceptabla.

    OnT: Roligt att se dig plocka fram kameran igen, Niklas. :)

    #225259
    Rasmus Kjellberg wrote:
    Heinz är det enda acceptabla.

    OnT: Roligt att se dig plocka fram kameran igen, Niklas. :)

    Självklart är det Heinz! Kul att du tycker det Ralle, ska fota sönder er här på body nu, hihi.

    #225260

    Detta åt jag i går.. kokade pasta och kom ju på att jag hade kycklingsallad i kylen som behövdes ätas upp.Så det vart verkligen gott och blandat på tallricken:D

    [img=http://i896.photobucket.com/albums/ac169/Blobas2/Mobilen2004.jpg]Var sjukt mätt efter detta!

    #225261
    Blobas wrote:
    Detta åt jag i går.. kokade pasta och kom ju på att jag hade kycklingsallad i kylen som behövdes ätas upp.Så det vart verkligen gott och blandat på tallricken:D

    [img=http://i896.photobucket.com/albums/ac169/Blobas2/Mobilen2004.jpg]Var sjukt mätt efter detta!

    nu börjar de likna grejer, bra tjejen :up:

    #225262

    Middagen igår: Grillspett, hemmagjorda potatisklyftor, bbq-kyckling, majskolvar, tomatsallad med rödlök och feta, tre olika sorters tortillachips (saltade, chili, ost) guacamole, tzatziki, salsa och öl.
    Efterrätten var Captain Morgan, cola och lime.

    #225263
    LyftarBruden wrote:
    nu börjar de likna grejer, bra tjejen :up:

    Ja nu börjar man komma upp i volym i matväg;)

    #225264
    Flessa wrote:
    Heinz, oh no, om man äter Ketchup så ska det vara Felix. :D

    Felix has turned you to the dark side, lord Flessa…I, master Sjöö, have to bring you back!!!

    Hade gärna backat tillbaka tiden ett par timmar och fotad dagens käk. Vi åt getostgratinerad lax med ris, aioli och citronsås. Till förrät en smördegsinbakad ädeloströra med äppelmarmelad.

    Fast vi hade gäster, tordes inte spexa till med kamera… Nu har man klämt i sig 5 digestivekex med många skivor brie- & getost.. *raaAaaP* och en del läsk.

Viewing 15 posts - 3,181 through 3,195 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.