Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,511 through 3,525 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225580
    Nic Nordin wrote:
    Ser riktigt gott ut!

    Hur gjorde du ”tonfiskröran”? :)

    Kastrull, 2 msk olja, finhacka en gullök och svetta i kastrull med oljan, häll i krossade tomater, tomatpure och krydda med torkad basilika, torkad oregano, vitlökspulver, chilipulver och lite cayenne. Salta & peppra. Vänd i en burk avrunnen tonfisk. Koka pasta och broccoli. Klart!

    #225581

    Dagens middag: Fläskfilé rosé med kokt ris och en fräsch fetaostsallad! :P

    #225582

    Du är grym på laga mat Niklas Sjöö!

    #225583
    Boxer wrote:
    Du är grym på laga mat Niklas Sjöö!

    Tack och åter tack för du måste vara den första som stavar mitt namn rätt, trots att det tydligt står bokstaverat hur jag stavar mitt namn. Folk enas med ”Nicklas” eller ”Niclas” eller ”Nicklas sjö”, etc. Men du kan tydligen läsa av mitt namn korrekt :)

    #225584

    Haha, någon måste vara den första =)

    #225585
    Flessa wrote:
    Niklas har fått dille på att posta bilder i matbildertråden igen, :D

    Och jag vet att du gillar det :emo-thumb

    Boxer wrote:
    Haha, någon måste vara den första =)

    Absolut, det värmer!

    #225586

    wiiwe Sjöö är tillbaka, äntligen.

    #225587

    Precis färdig med efterätten: [http://www.tasteline.com/Recept/Fusk-cheesecake_i_glas Fusk-cheesecake i glas]… magiskt gott och lillasyster fick en lila sked ;)

    #225588

    Sagt det förr och säger det igen. Du är sick på laga mat osv.

    #225589

    Mums, det ser ju sjukt gott ut!

    #225590

    Stekt fläskfilé med ugnsrostad potatis och purjolök, örtsmör och grilldressing!

    #225591

    Kvällens storkok: Chiligryta.

    Brukar bli 1-2ggr i månaden jag gör denna rätt, väldans god och enkel.

    1.2kg 10% nötfärs
    1.5l krossade tomater
    sojabönor (500g torra, blötlagda 10h, kokade 2h)
    kryddor

    [http://img541.imageshack.us/i/chiligryta.jpg/ [img=http://img541.imageshack.us/img541/2411/chiligryta.th.jpg]]

    ~400g i varje låda.

    #225592
    J.v.K wrote:
    looking good! :up: gjort dressingen själv?

    Tyvärr inte, idag var det farsan som gjorde såsen, men den är baserad på creme fraiche, gräddfil, majonnäs, finhackad lök, etc. och kryddor. Påminner om ”hamburgerdressing” i konsistens fast mer BBQ och rökig. Mycket god.

    #225593
    Eddie Vedder wrote:
    Jag är slö.:D

    Dock är äkta svensk husmanskost den nya ”lyxen” och statusmaten på restauranger numera. Sist när morsan var på besök åt vi på Domtrappkällaren här i Uppsala och för andra gången åt jag magnifika raggmunkar med stekt fläsk och rårivna lingon.

    Fyra skivor fläsk, fyra små raggmunkar och så lingon. 99 spänn för den lunchen. :D

    SÅ min förhoppning är att jag framöver blir bjuden på mat igen och får käka fin palt på något bra ställe. Alternativt en beställning av mormor till nästa besök på hemort. :up:

    jag måste bara komma med en kommentar här, även fast det var länge sedan du skrev om du är i norra sverige någon gång finns det mellen Piteå och Luleå ett ställe som heter öjebyn och där finns (vad jag vet) värdens ända paltzeria =) grym palt har dom… då kan du passa på att köpa en vanlig och en blod palt så får du 2 flugor i en smäll… black and white heter den kombon:P

    #225594

    Blodpudding(350g) med lingonsylt(80g) och blåbärsgegga (blåbär (100g), keso(150g), vaniljpulver, socker (20g))

Viewing 15 posts - 3,511 through 3,525 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.