Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,526 through 3,540 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225595
    Jeppas wrote:
    jag måste bara komma med en kommentar här, även fast det var länge sedan du skrev om du är i norra sverige någon gång finns det mellen Piteå och Luleå ett ställe som heter öjebyn och där finns (vad jag vet) värdens ända paltzeria =) grym palt har dom… då kan du passa på att köpa en vanlig och en blod palt så får du 2 flugor i en smäll… black and white heter den kombon:P

    Nu är sannolikheten mycket liten att jag kommer passera Öjebyn men stort tack!

    Det gör mig glad och tacksam att folk vill tipsa en matpatriot som mig om bra ställen för svenska husmanskost.:up:

    #225596
    Niklas Sjöö wrote:
    Blodpudding(350g) med lingonsylt(80g) och blåbärsgegga (blåbär (100g), keso(150g), vaniljpulver, socker (20g))

    MmmMMMMM!!!!!!!!!! :( Blodpudding!! I LOVE IT! :pop:

    #225597

    Blodpudding! Det är fan en bortglömd delikatess måste jag säga. Så förbannat gott.

    #225598
    Andreaz Engström wrote:
    Blodpudding! Det är fan en bortglömd delikatess måste jag säga. Så förbannat gott.

    Med lingonsylt känns det nästan mer som en dessert, en aning matigare om det finns bacon till vilket jag tyvärr inte hade. Men det bästa är att 500g ger 50g fin fina proteiner. Ett par glas mjölk och lite bacon till så har vi byggarkäk på hög nivå!

    #225599

    Mmm blodpudding! I vanliga fall äter jag det säkerligen 3-5ggr/månad men nu var det längesedan. Efter den där bilden blev jag sjukt sugen på det igen.

    Lite bacon till också så hade det varit en grym måltid! ;)

    #225600

    Efter tävlingen blir det nog lite blodpudding någon dag. En annan sitter ju och käkar sin broccoli och tittar på sin bättre hälft som sitter och äter pannkakor med sylt och en chokladmilkshake storlek XL… Fan va hon ska få igen nästa gång hon ska upp på scenen :D

    #225601

    Grymt gott med stekt äpple till blodpudding med. Rårörd lingonsylt, bacon och äpple..

    #225602

    Rårvina morötter å lingonsylt e jävligt gott till och tillsammans oxå.

    #225603

    varför ska man in på den här tråden när klockan är 18:30… har inte ätit på någon timme, ska köra bil en timme hem efter jobbet (slutar 19:00)

    åååå jag blir så hungrig =(

    #225604

    mumsig studentmat !

    #225605
    rodestedt wrote:
    mumsig studentmat !

    Kyckling och?

    #225606
    Albin wrote:
    Kyckling och?

    Tycker det ser ut som ägg och avokado? :pop:

    #225607

    Blodpudding med 9% bacon och lingonsylt. Var skeptisk till den fettsnåla bacon-varianten men den smakade helt OK, en aningen torr kanske men det överlever jag med. Fast riktigt bacon är godast!

    #225608

    Kvällen middag blev pasta tomato pollo om man får glassa till namnet lite

    #225609

    Käkade raggmunk med stekt fläsk och lingonsylt till middag idag, men råkade radera bildmappen så nästan alla bilder försvann – Typiskt. Två bilder överlevde men som tyvärr inte visar så mycket.

    Bild #2 är en raggmunk med lingonsylt blandat med kvarg, vilken f.ö. blev min fjärde och lite mer ”dessert-aktig” efter att all fläsk tog slut.

Viewing 15 posts - 3,526 through 3,540 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.