Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,631 through 3,645 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225700
    Kalanka wrote:
    Kyckling köttbullar med ris och tzatziki

    Är du säker på att det där är ris?

    #225701
    Niklas Sjöö wrote:
    Är du säker på att det där är ris?

    Ser faktiskt mer ut som Bulgur!

    #225702

    Jag fyller år idag så jag och min polare firade igår med picknick i Wasaparken.

    Itchebaiost (fransk ost på getmjölk), diverse salamis med grönpeppar andra grejer, bresaola (lufttorkat nötinnanlår i tunna skivor) lammkabanoss, lite frukt, godis och bröd samt strutskorv. Struts är för övrigt ett nytt djur på min lista, aldrig ätit förut.

    Testade även pestoost i affären vilket var intressant och gott.

    #225703
    Eddie Vedder wrote:
    Jag fyller år idag så jag och min polare firade igår med picknick i Wasaparken.

    Itchebaiost (fransk ost på getmjölk), diverse salamis med grönpeppar andra grejer, bresaola (lufttorkat nötinnanlår i tunna skivor) lammkabanoss, lite frukt, godis och bröd samt strutskorv. Struts är för övrigt ett nytt djur på min lista, aldrig ätit förut.

    Testade även pestoost i affären vilket var intressant och gott.

    Stort grattis på födelsedagen!

    Ser ut att ha varit en suveränt god picknick!! :P

    #225704
    Eddie Vedder wrote:
    Jag fyller år idag så jag och min polare firade igår med picknick i Wasaparken.

    Itchebaiost (fransk ost på getmjölk), diverse salamis med grönpeppar andra grejer, bresaola (lufttorkat nötinnanlår i tunna skivor) lammkabanoss, lite frukt, godis och bröd samt strutskorv. Struts är för övrigt ett nytt djur på min lista, aldrig ätit förut.

    Testade även pestoost i affären vilket var intressant och gott.

    Det där såg inte helt fel ut :emo-thumb

    Grattis!

    #225705
    norrbottenstjej wrote:
    Stort grattis på födelsedagen!

    Ser ut att ha varit en suveränt god picknick!! :P

    Ichigo wrote:
    Det där såg inte helt fel ut :emo-thumb

    Grattis!

    Tack ska ni ha!

    Och ja picknicken var riktigt riktigt god. Strutskorv var kul att testa men det var inget häpnadsväckande. Gott är det i alla fall, struts smakar mer ”fyrfotadjur” än fågel faktiskt. Antar att det har med strutsens muskelsammansättning att göra, den springer långt och har mycket aerob metabolism.

    Itchebaiosten får högst betyg, SJUKT vad god den var! Jag är glad att jag inte har kvar kvittot från igår för det blev rätt dyrt.:D

    #225706

    Grattis då Nicklas! ;)

    Själv fullkomligt älskar jag sådana där komponerade picknickar och liknande när man testar massvis med nya saker.
    Om du inte gör det redan så sväng in på en delikatessbutik/ostbutik eller liknande och shoppa loss….. ;)

    #225707
    Tommy Ivarsson wrote:
    Om du inte gör det redan så sväng in på en delikatessbutik/ostbutik eller liknande och shoppa loss….. ;)

    Det var ju just det vi gjorde. :D

    #225708
    Eddie Vedder wrote:
    Jag fyller år idag så jag och min polare firade igår med picknick i Wasaparken.
    Struts är för övrigt ett nytt djur på min lista, aldrig ätit förut.
    Eddie Vedder wrote:
    Och ja picknicken var riktigt riktigt god. Strutskorv var kul att testa men det var inget häpnadsväckande. Gott är det i alla fall, struts smakar mer ”fyrfotadjur” än fågel faktiskt. Antar att det har med strutsens muskelsammansättning att göra, den springer långt och har mycket aerob metabolism.

    Ja, då får man önska dig grattis då på den stora dagen! Ja, strutskött är en personlig favorit på grillen. Om det var första gången du äter strutskött förmodar jag att du ej sett någon strutsstek eller filé. Strutsen är inte vit i köttet som de flesta andra fåglar utan ser exakt ut som nötkött. Ett väldigt magert alternativ och högt på protein och borde egentligen finnas på varje dietandes kostschema. Det är inte så dyrt som folk tror. Men utbudet är inte så stort tyvärr och finns inte i varje kyldisk.

    #225709
    biffen669 wrote:
    Ja, då får man önska dig grattis då på den stora dagen! Ja, strutskött är en personlig favorit på grillen. Om det var första gången du äter strutskött förmodar jag att du ej sett någon strutsstek eller filé. Strutsen är inte vit i köttet som de flesta andra fåglar utan ser exakt ut som nötkött. Ett väldigt magert alternativ och högt på protein och borde egentligen finnas på varje dietandes kostschema. Det är inte så dyrt som folk tror. Men utbudet är inte så stort tyvärr och finns inte i varje kyldisk.

    Tack för gratulationen!

    Ja korven var ju rejält röd och hade en hög kötthalt. Väldigt god.:)

    Så helt klart är struts mer nöt/gris/häst etc. än annan fågel. Det blir att testa igen. Men helst vill jag käka strutsägg:D

    #225710

    Hamburgare på balkongen med nya Body, kan det bli bättre?

    200g Älgfärs (Lite lök, en äggula, Worcestersås, Dijon senap, salt och peppar)
    Coleslaw (50g vitkål, 50g morötter, 20g äpple, 20g äkta majonnäs, 40g crème fraiche 13%, salt och peppar)
    Frisco bröd
    Tomat, sallad,lök
    300g Potatis
    Cola Zero

    #225711

    Då var man mätt ett litet tag framöver :D

    400g Kyckling
    100g Champinjoner
    100g Röd Paprika
    100g Grön Paprika
    30g Röd lök
    30g Fajita Spice Mix
    En halv röd chili

    400g Potatis

    200g Broccoli
    50g Taco sås

    #225712
    Ichigo wrote:
    Hamburgare på balkongen med nya Body, kan det bli bättre?

    200g Älgfärs (Lite lök, en äggula, Worcestersås, Dijon senap, salt och peppar)
    Coleslaw (50g vitkål, 50g morötter, 20g äpple, 20g äkta majonnäs, 40g crème fraiche 13%, salt och peppar)
    Frisco bröd
    Tomat, sallad,lök
    300g Potatis
    Cola Zero

    Fyfan va gott det där såg ut!

    #225713

    Ichigo, nu får du lägga av! Jävla schysta bilder hela tiden. :D Potatisen ser alltid lika god ut!

    #225714

    Omelett på 2 ägg, 1 liten burk tonfisk (100 g), lättkeso, röd paprika och ett glas vatten. Väldigt gott, tycker jag. Ca 40 gram högvärdigt protein.

Viewing 15 posts - 3,631 through 3,645 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.