Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,646 through 3,660 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225715
    Nic Nordin wrote:
    Ichigo, nu får du lägga av! Jävla schysta bilder hela tiden. :D Potatisen ser alltid lika god ut!

    Hehe, vem ska annars inspirera till lite god mat när Andy är på semester :D

    Det blev biffar med den älgfärs som var kvar från i fredags.

    375g Älgfärs
    50g Fetaost 3%
    2 Vitlöks klyftor
    Salt, peppar
    Franska örter

    200g Broccoli

    100g Ica Lätt Kvarg 0,1%
    Franska örter
    1 Vitlöks klyfta
    Salt, Peppar
    Lite citron saft
    (Glömde köpa gurka :)

    400g Potatis med franska örter, vitlöks pulver, salt

    #225716

    Min sockerfriiia äppelpaj med vaniljsås, stekta äpplen med kanel, keso, sojabönor lite margarin + havregryn.

    Mackor med ägg, skinka & keso, leverpastej. Blev TVÅ tallrikar med yoghurt, kvarg, sojabönor och 1kiwi, crunchy musli

    #225717
    LyftarBruden wrote:
    Min sockerfriiia äppelpaj med vaniljsås, stekta äpplen med kanel, keso, sojabönor lite margarin + havregryn.

    Mackor med ägg, skinka & keso, leverpastej. Blev TVÅ tallrikar med yoghurt, kvarg, sojabönor och 1kiwi, crunchy musli

    Åhhhh mackor!! Detta underbara ting som jag inte ätit på några veckor!! :(

    #225718

    Lade in detta i min träningdsdagbok.. men så kände ja att ja måste lägga in dem här också, även om det är deffartider :D

    Man e ju nån konditorist… men jag, lillasyster och morsan bakade en trevåningstårta till min kära systerdotter igår kväll. Hon fyller 7 på måndag och ska ha kalas för sina kompisar idag. och en önskan från henne var en sån stoor tårta. så vi e ju inte sämre mostrar och mormor än att vi försöker uppfylla barnets önskan. :p

    Vi startade kring 19.00 och 4,5 timmar senare var vi klar med vårt ”mästerverk” hoppas bara den smakar mumsigt också!! Måste ju visa upp den för ja blev rätt stolt, annars e min konstnärliga sida = 0… ungefär..

    Visst e ja på diet men jag tror att ja måste smaka på den ändå om det blir något över efter kalaset.. :P

    #225719
    norrbottenstjej wrote:
    Åhhhh mackor!! Detta underbara ting som jag inte ätit på några veckor!! :(

    Ja skoja! Vanliga mackor hade vart guld, guld, guld nu!

    #225720

    Enkelt så det förslår:
    Kokt skinka, uppvägd och stekt.
    Hackad gul lök.
    Sparrisstänger
    Bambuskott.

    Kryddades med lite lite vitpeppar och örtsalt när det stektes, that´s it.
    Sjukligt gott, men ack så hemskt lite!

    #225721

    Mackor e gott, kan varieras så mycket med :) Älskar det!

    #225722
    LyftarBruden wrote:
    Min sockerfriiia äppelpaj med vaniljsås, stekta äpplen med kanel, keso, sojabönor lite margarin + havregryn.

    Mackor med ägg, skinka & keso, leverpastej. Blev TVÅ tallrikar med yoghurt, kvarg, sojabönor och 1kiwi, crunchy musli

    Mmm mackor! Det är det första jag kommer att lägga till efter min deff :D

    #225723
    norrbottenstjej wrote:
    Lade in detta i min träningdsdagbok.. men så kände ja att ja måste lägga in dem här också, även om det är deffartider :D

    Man e ju nån konditorist… men jag, lillasyster och morsan bakade en trevåningstårta till min kära systerdotter igår kväll. Hon fyller 7 på måndag och ska ha kalas för sina kompisar idag. och en önskan från henne var en sån stoor tårta. så vi e ju inte sämre mostrar och mormor än att vi försöker uppfylla barnets önskan. :p

    Vi startade kring 19.00 och 4,5 timmar senare var vi klar med vårt ”mästerverk” hoppas bara den smakar mumsigt också!! Måste ju visa upp den för ja blev rätt stolt, annars e min konstnärliga sida = 0… ungefär..

    Visst e ja på diet men jag tror att ja måste smaka på den ändå om det blir något över efter kalaset.. :P

    Nice! :emo-thumb

    Är det MMF eller marsipan? Att baka är en liten hobby jag har så det är alltid kul att se andras mästerverk.

    Vad är det i tårtan?

    #225724
    Ichigo wrote:
    Nice! :emo-thumb

    Är det MMF eller marsipan? Att baka är en liten hobby jag har så det är alltid kul att se andras mästerverk.

    Vad är det i tårtan?

    Det är en blandning. blommorna och bladen är i mandelmassa och toppingen i marsipan!
    Innuti är det klassisk hemmagjorda sockerkaksbottnar i olika storlek och fyllningen är av stampade jordgubbar, marsansås och grädde!

    Ska höra med systerdottern idag om den var god :D Dock uppkom ju vissa funderingar angående hur det skulle skäras och serveras :D

    Älskar att baka men vågar på tok för sällan (det finns ett litet inneboende kakmonster som längtar efter att få komma fram 😮 :p ) Så får passa på när det e andra som ska äta!

    #225725

    Saffrans-ostkaka! Grymt gott :)

    Receptet hittar ni i min blogg.

    Näringsvärde per portion
    Kcal – 300
    Protein – 52g
    Kolhydrater – 8,5g
    Fett – 5,6g

    #225726
    jesperstahl wrote:
    Saffrans-ostkaka! Grymt gott :)

    Receptet hittar ni i min blogg.

    Näringsvärde per portion
    Kcal – 300
    Protein – 52g
    Kolhydrater – 8,5g
    Fett – 5,6g

    En portion = en form eller? :P

    #225727
    jesperstahl wrote:
    Saffrans-ostkaka! Grymt gott :)

    Receptet hittar ni i min blogg.

    Näringsvärde per portion
    Kcal – 300
    Protein – 52g
    Kolhydrater – 8,5g
    Fett – 5,6g

    Skall testas :D

    #225728
    jesperstahl wrote:
    Saffrans-ostkaka! Grymt gott :)

    Receptet hittar ni i min blogg.

    Näringsvärde per portion
    Kcal – 300
    Protein – 52g
    Kolhydrater – 8,5g
    Fett – 5,6g

    Ser riktigt gott ut, kul blogg du har ska hålla koll på den i framtiden.
    Hur många gram proteinpulver använde du i kakan?

    #225729

    Klassiskt deffkäk….

    250gr nötfärs (10%), 140gr tonfisk (1 konservburk), 1 ägg, 1dl mjölk samt ½ gul lök. Till det 150gr broccoli och 100gr vitkål med lite olivolja och havssalt ringlat över samt 1 stackars tomat och 3gr omega3….

    Ingen lyxmat men stor volym vilket passar mig med låg måltidsfrekvens. Dessutom är det ganska välkryddat med cayennepeppar och oregano så gott blir det med… ;)

    [http://img231.imageshack.us/i/dsc00100yy.jpg/ [img=http://img231.imageshack.us/img231/5792/dsc00100yy.jpg]]

Viewing 15 posts - 3,646 through 3,660 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.