Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,676 through 3,690 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225745

    Potatis och squash i ugnen, kyckling, en vilsen gurkbit som låg i kylen och auberginesallad. Dagens första måltid :)

    #225746

    Dagens skolmat…

    Kebabpyttipanna med 2 qournfileer, sallad :) GOTT!!!!!!!!

    #225747
    Tommy Ivarsson wrote:
    Räkomelett….. Mmmm :P

    [http://img101.imageshack.us/i/dsc00115yn.jpg/ [img=http://img101.imageshack.us/img101/9227/dsc00115yn.jpg]]

    Fyfan vad gott det där ser ut! :(

    #225748
    J.v.K wrote:
    vilket nytänk tommy! det gillar jag. den ska nog fan provas på i helgen!
    bara räkor & dill eller något annat i omeletten? (förutom ägg, duh)

    2 mindre portioner krävde

    6 ägg
    1dl mjölk
    170gr räkor (avrunnen vikt)
    ett knippe dill
    En skvätt citron
    Salt/Peppar

    Skulle ha haft i stenbitsrom också men glömde köpa det. ;)

    Riktigt gott blev det iaf och slängdes ihop på ett par minuter.

    #225749
    LyftarBruden wrote:
    Dagens skolmat…

    Kebabpyttipanna med 2 qournfileer, sallad :) GOTT!!!!!!!!

    Skolmat?

    #225750
    Albin wrote:
    Skolmat?

    japp, maten i skolan? Måste ju äta där med, kan ju inte gå hungrig ifrån kl6 till man slutar på eftermiddagen och orka matlådor jämt ;)

    #225751

    Åååh vad jag saknar skolmaten! Alltid 2-3 rätter att välja på och fruktansvärt gott. Salladsbord + bröd och smör till alla måltider. NU för tiden får man gå till en restaurang och pynta 50kr för samma mat. :(

    #225752
    LyftarBruden wrote:
    japp, maten i skolan? Måste ju äta där med, kan ju inte gå hungrig ifrån kl6 till man slutar på eftermiddagen och orka matlådor jämt ;)

    Den som tar med matlådor med den där maten i skolan är en idiot.;) Ser ju grymt gott ut!

    Men får du inte lite konstiga blickar när du sitter och fotar rakt ner i tallriken?:D Hursomhelst har jag under mina senaste år skaffat mig en gedigen erfarenhet mat från kommunalt driven storköksverksamhet i olika delar av landet och den som är ung och frisk men klagar på maten kan jag inte förstå.

    Dock all respekt till våra äldre och sjuka, de förtjänar bättre.

    #225753
    Eddie Vedder wrote:
    Den som tar med matlådor med den där maten i skolan är en idiot.;) Ser ju grymt gott ut!

    Men får du inte lite konstiga blickar när du sitter och fotar rakt ner i tallriken?:D Hursomhelst har jag under mina senaste år skaffat mig en gedigen erfarenhet mat från kommunalt driven storköksverksamhet i olika delar av landet och den som är ung och frisk men klagar på maten kan jag inte förstå.

    Dock all respekt till våra äldre och sjuka, de förtjänar bättre.

    Vi har lite konstiga lektioner nu, så va snabbast in i matsalen, redan 10 min före alla andra så hann fota :)
    Håller med dig, äldre och sjuka borde få bättre mat, Syrran jobbar i hemtjänsten och gamlingarna får dålig mat oftast… 👿 om 17dagar e min frihet när de gäller gratis skollunch över iaf… usch.
    Sen händer de att jag tar med mig en matlåda till skolan, äter frukost oftast 5 på morgonen och skollunchen e kl 12, så pillar i mig min första ”lunch” på förmiddagen. Äter ju 6måltider om dagen så lika bra å trycka i sig när man e hungrig.

    Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh vad jag saknar skolmaten! Alltid 2-3 rätter att välja på och fruktansvärt gott. Salladsbord + bröd och smör till alla måltider. NU för tiden får man gå till en restaurang och pynta 50kr för samma mat.

    Viskastrandsgymnasiet i Borås har sjukt bra mat, jag e lite polare med mattanterna med så e lite ”bortskämd” :D

    #225754

    Tycker den där skolmaten ser fantastiskt bra ut, kanon!

    #225755

    Ni vill inte veta hur skolmaten var när jag gick i grundskolan……

    #225756

    Vad i..?

    Hade alla fått sådan skolmat, så hade åtminstone JAG gnällt mindre.. 3 maträtter att välja mellan? :(

    När jag gick i skolan var det sönderkokta potatisar som gällde, inget annat.

    #225757
    TheUnknown wrote:
    Vad i..?

    Hade alla fått sådan skolmat, så hade åtminstone JAG gnällt mindre.. 3 maträtter att välja mellan? :(

    När jag gick i skolan var det sönderkokta potatisar som gällde, inget annat.

    Och panerad fisk med oidentifierbara föremål i, dock hade jag nog klagat fan så mycket mindre nu än då.
    Maten var inte så dålig som man vill minnas den!

    #225758

    Ja kebabpyttipannan var kanon och 2 qournfiler fick jag för de fanns över till vegitarierna…. blaabla vad de nu heter :P

    #225759
    biffen669 wrote:
    Ni vill inte veta hur skolmaten var när jag gick i grundskolan……

    Ahahaha. Men nåt bra lär det ju ha varit i det, du har ju växt iaf! :-)

    Vi hade det grymmers. Sista två åren på gymnasiet var för bra faktiskt. (det var då snacket om skolmaten kom på nyheterna). I didn’t mind at all. :P

Viewing 15 posts - 3,676 through 3,690 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.