Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 3,781 through 3,795 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #225850
    Nic Nordin wrote:
    Någon som är sugen på lite grönsaksmos :P [/b]

    Smakade dock bättre än vad det ser ut att göra (lyckligtvis!). Detta serverades med kyckling, lite riven ost och gurka :up:

    Vad är det i grönsaksmoset och vad har du gjort, stavmixat efter kokning?

    #225851

    Köttfärssås med pasta och riven pecorino

    #225852
    Albin wrote:
    Vad är det i grönsaksmoset och vad har du gjort, stavmixat efter kokning?

    Kokat broccoli och blomkol, sedan stavmixat hela köret, och i med massa olika kryddor :)

    #225853

    Lite av min mat porr :P

    Måndagens kvällsmål

    #225854

    En fräsch och god kaka att äta i sommarvärmen.

    Jag gräddade en citronkaka med ett lager maräng ovanpå. Efter att kakan svalnat bredde jag på ett täcke vaniljparfait och körde in i frysen. Efter några timmar serverades kakan tillsammans med Dumlemousse.

    #225855
    faran wrote:
    En fräsch och god kaka att äta i sommarvärmen.

    Jag gräddade en citronkaka med ett lager maräng ovanpå. Efter att kakan svalnat bredde jag på ett täcke vaniljparfait och körde in i frysen. Efter några timmar serverades kakan tillsammans med Dumlemousse.

    Åååh, varför är man så dum och tittar i den här tråden i slutet av dieten… :(

    #225856
    Tommy Ivarsson wrote:
    Åååh, varför är man så dum och tittar i den här tråden i slutet av dieten… :(

    Härdar! Imorse var jag och hämtade ett paket kosttillskott på OKQ8, stannade och tittade när folk åt hamburgare och hängde drägglande vid kak/bakelsedisken… Varför man gör så vet jag inte men den här tråden gillar jag på något sjukligt sätt.

    #225857

    Fläskkotletter med pommes och bea :up:

    #225858
    Simig wrote:
    Fläskkotletter med pommes och bea :up:

    Ser ut som en riktigt studentlyemåltid, dock gott! så gott!

    #225859

    Dagens kvällsmat som jäser i min mage, proppmätt.
    Bra bulkmat

    1 grov macka med, keso, skinka, 1ägg, kaviar.
    Kall chili corn carne och tomat.

    1 djup skål med yoghurt, 1 rivet äpple, 1kiwi, sojabönor, torkade fikonbitar och ca 120g kvarg.

    #225860

    Lyftarbruden: Det ser underbart ut, gud så gott. :)

    #225861
    Albin wrote:
    Lyftarbruden: Det ser underbart ut, gud så gott. :)

    Men du, snart får du äta de med ju ;) Visserligen ligger kostnaden rätt så högt men fyfan va gott. Min standard kvällsmat mååånga kvällar :up:

    #225862
    LyftarBruden wrote:
    Men du, snart får du äta de med ju ;) Visserligen ligger kostnaden rätt så högt men fyfan va gott. Min standard kvällsmat mååånga kvällar :up:

    Mat får kosta, det är en sak som är säker… min enskilt största utgift faktiskt.

    #225863
    Albin wrote:
    Mat får kosta, det är en sak som är säker… min enskilt största utgift faktiskt.

    Samma här, haha de senaste 2åren har mina 1050kr i månaden, barnbidraget osv gått till 80% av matprodukter. :P Men de e de värt och jag njuter verkligen.

    #225864
    Albin wrote:
    Mat får kosta, det är en sak som är säker… min enskilt största utgift faktiskt.

    Jag säger samma sak. Även om jag är student och pengarna inte växer på träd så är det några få saker jag inte snålar in på. Mat+Hälsa är två utav dem.
    Tycker det är ovanligt korkat att spara in på hälsan och ett sunt leverne när det finns så många andra ställen att spara pengar på. :up:

Viewing 15 posts - 3,781 through 3,795 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.