Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 6,783 total)
  • Author
    Emelie wrote:
    Kommer inte ihåg exakta proportionerna (är inte hemma så jag kan kolla receptet). Men typ 5dl ljummet vatten som 50g jäst blandas med, salt, en halv dl olja och ca. 13 dl mjöl (durumvetemjöl, rågmjöl o lite vanligt vetemjöl). Gott med lite grövre mjöl så det blir lite matigare o inte så degigt. :up:

Japp det är just degigheten som gör mig antipizza, känns som om pizzan fermenterar i magen då man ätit den. Vore bra om du kunde ge mig de exakta proportionerna när du är hemma igen om det är okej?

Tack i förhand

mvh

Combatgirl wrote:
    Mmmm, blir ju nästan lite hungrig nu… :P :D

Håller med. Den här tråden kan vara brutal ibland, speciellt under diettider.

goldeneagle wrote:
    Japp det är just degigheten som gör mig antipizza, känns som om pizzan fermenterar i magen då man ätit den. Vore bra om du kunde ge mig de exakta proportionerna när du är hemma igen om det är okej?

Tack i förhand

mvh

Självklart! Håller helt med angående degigheten. Om man har för mycket grovt mjöl blir det dock lite för torrt/hårt, men man får experimentera sig fram med lite olika mjölsorter. Visade sig att jag har bättre minne än jag trodde.

Min pizzadeg:

*50g jäst
    *5 dl ljumt vatten
    *1/2 dl olja
    *2tsk salt
    *13-14 dl vetemjöl (denna gång hade jag typ 4dl durumvetemjöl, 3dl vetemjöl o 2 dl grovt rågmjöl o resten dinkelmjöl tror jag :|)

Använder större delen av mjölet (typ 10-11 dl) innan jäsning 1-1,5 h och sedan resten till efteråt. 250 grader i 12-15 min.

Lycka till med pizzabak!

Emelie wrote:
    Självklart! Håller helt med angående degigheten. Om man har för mycket grovt mjöl blir det dock lite för torrt/hårt, men man får experimentera sig fram med lite olika mjölsorter. Visade sig att jag har bättre minne än jag trodde.

Min pizzadeg:

*50g jäst
    *5 dl ljumt vatten
    *1/2 dl olja
    *2tsk salt
    *13-14 dl vetemjöl (denna gång hade jag typ 4dl durumvetemjöl, 3dl vetemjöl o 2 dl grovt rågmjöl o resten dinkelmjöl tror jag :|)

Använder större delen av mjölet (typ 10-11 dl) innan jäsning 1-1,5 h och sedan resten till efteråt. 250 grader i 12-15 min.

Lycka till med pizzabak!

Tack så mycket, det här receptet skall provas helt klart!

Lycka till med tentorna som drar i gång snart!

mvh

TheAnimal wrote:
    Ser gott ut. :emo-thumb
    Fast jag tycker alla borde sluta köpa torsk, är ju snart utfiskade om det fortsätter såhär. :nono:

Så jag har slutat att köpa torsk, från och med idag! :D

/J. En ödmjuk egoist!:P

Emelie wrote:

Min pizzadeg:

*50g jäst
    *5 dl ljumt vatten
    *1/2 dl olja
    *2tsk salt
    *13-14 dl vetemjöl (denna gång hade jag typ 4dl durumvetemjöl, 3dl vetemjöl o 2 dl grovt rågmjöl o resten dinkelmjöl tror jag

Lycka till med pizzabak!

Sluta upp med din PIZZAdrive :p : jag blir :( TOKIG :frust: !
    Haha, skämt å sido!
    Tack! /J.

MATSEDEL ARANÄSGYMNASIET

Vecka
    19

Huvudrätt 1
    Huvudrätt 2

Spanska grytan och ris Tonfisksallad och dressing
    Tis
    Italiensk fisk med basilikatäcke och potatis KorvKycklingsås och pasta
    Ons
    Falukorv, sås och potatis Köttgryta och ris
    Tor
    Salladsbuffé och dressing Vegetarisk linssås och ris/ pasta
    Fre
    Stifado (grekisk kalops) och ris Varm korv och potatismos

Jag vill ha fler matbilder. Überbiffen & co var är ni? :) Kanske skulle ta och ladda upp lite bilder själv kanske ni tycker. Men jag har ingen fungerande kamera för tillfället. :p

Håller med. Vad är det som har hänt egentligen?

Har uberbiffen börjat deffa eller vad?:D

Även jag håller med!
    Vart är du Uberbiffen???
    Visa oss dina matbilder!

Var hos farmor och farfar i helgen

(tagen med mobil, där av kvaliten)

Här är ett av mina diet mål den här dieten! 110g kyckling, 250g grönsaker, 70g jordnötter & 25g ris! + some chili sauce!

ZONE

zonecapone wrote:
    Här är ett av mina diet mål den här dieten! 110g kyckling, 250g grönsaker, 70g jordnötter & 25g ris! + some chili sauce!

ZONE

De där såg riktigt gott ut! Blir ju ännu hungrigare än vad jag redan är!

off t: snygg avatar du fixat hehe

Macke89 wrote:
    De där såg riktigt gott ut! Blir ju ännu hungrigare än vad jag redan är!

off t: snygg avatar du fixat hehe

LOL!

Den här dieten är KLOCKREN! :emo-thumb

300G Protein, 130g Fett 6 3300kcal & NO cardio!!

ZONE

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.