Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 6,783 total)
  • Author
    Fighterbabe wrote:
    Varm/ljummen mjölk??? : Jaja, smaken är som röven -Klöven! (som man säger på värmländska)

Ja då det finns mååånga olika sorters rumpor på denna rund finns det också många olika smaker för alla rumpor förtjänar sin T.L.C. En mer vårdad och barnvänlig version av den värmländska :)

Johannes-S wrote:
    Jasså, samma sorts bröd också eller? Sjukt gott är det!!

Polarkraft japp och sen brukar jag ta rökt bog som meatypålägg :P
    De ser iaf precis likadana ut :)

Igår blev det kesolasagne, så hiiimla gott!

Fed up wrote:
    Igår blev det kesolasagne, så hiiimla gott!

Vill gärna ha recept på detta! :)

Anloy wrote:
    Vill gärna ha recept på detta! :)

Jag med!!:p

+1 :P
    hurry hurry! :)

Såhär gick jag till väga:

Först stekte jag en hackad lök och 300 g quornfärs i lite olja och kryddade med stark paprika (efter behag), salt, peppar och kantarellfonde.
    I med två burkar krossade tomater, frusen bladspenat, buljongtärning (grönsaks hade jag), vitt matlagningsvin och vitlök, så fick det puttra ihop och på slutet stopade jag i färsk hackad basilika, timjan och oregano.

Sen la jag minikeso underst i en lagom stor form (gick åt över 1 kg totalt och då tyckte jag ändå att jag snålade), sen lasagneplattor, sen quornsås, plattor, keso, plattor, sås, plattor, keso och riven ost av valfri fetthalt(jag tog 10% och 28% lite blandat)+lite parmesan för smaken.

In i mitten av ugnen ca 200 grader i 20 min.

Jag hällde lite lättmjölk på kesolagren också, men det hade jag inte behövt, för den blev lite rinnig, men det får man ta lite på känsla, tror jag.

Quornfärsen går ju såklart att byta mot annat och spenaten har jag tänkt testa att byta mot rivna morötter eller röda linser nån gång.

Detta blev iallafall himla gott och gick mycket lättare (och nyttigare) än vanlig lasagne, så jag kommer göra den här ofta! :up:

Jag älskar den här tråden. Fortsätt med alla era matbilder :)!

Avokadosoppa till middag

Och Feverfluff med hallon(det var länge sedan)

Åhhh…Feverfluff..det hade jag glömt bort…hur var det nu man gjorde igen…..:|

Jag vill Också veta!

Hittade detta på [http://www.sofiatarberg.com]

200 g frysta jordgybbar mixas med 40 g proteinpulver och lite funlight eller vanlig saft. När man mixat ihop allt så behövs en ballongvisp för att få in luft och därmed den rätta ”fluff”-effekten. Det är lätt att misslyckas första gången, men den som väntar på nåt gott… Nu är det bara å träna..

rätt?

Jag vet inte exakt hur han går tillväga, det får han nog svara på själv, men jag använde kanske 100g hallon (ingen aning, jag vägde aldrig) och 30 g protein som jag mixade i en matberedare tillsammans med lagom mycket vatten tills det blev fluffigt.

Ahh…då har vi i alla fall koll på ingredienserna…bär+proteinpulver.
    Tack, bara att lajja och testa då!

English triffle *mums mums*

Väldigt lätt att göra, sockerkaka i botten, brandy,mandarin frukt, vindruvor, marsipan, grädde toppa med nötter typ valnöt eller mandel, florsocker… (=

Inte sååå jätte nyttigt men gott!

[img=http://i210.photobucket.com/albums/bb229/chulle/SommarJulNyr2004ChulleTillEngland01.jpg]

Såg farligt gott ut det där sh0w!

mvh

Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.