Home › Forums › Matlagning och Recept › Matbilder !
Den där tallriken gillar jag!! :nod
Rostbiff med Spenat Brocolli & Blomkål
Milia!! Får jag chans på dig?
:up:
Haha Om jag får smaka av din mandeltårta
Vad har nu gjort för goda maträtter?
Jo då! DET kan jag ordna :nod
Ser gott ut och smakar säkerligen så också.
mvh
[img=http://images2.bilddagboken.se/9/_u1/_u8/_u0/_u6/_u4/u180649/48407_1185883509.jpg]
Den första är kycklingfilé marinerad i vitlök, ajvar relish (medelhavsvarianten, på grillad paprika), sojasås, peppar och chilipulver. Sen ugnsstekte jag den bara.
Bulguren kokade jag i hönsbuljong och spiskummin och när kycklingen var klar så hällde jag över spadet som blev från den, i bulgurgrytan och lät det koka in tillsammans med arlas ”Smör & Rapsoljeblandning”.
Den andra bilden är gröna linser som jag först kokat i grönsaksbuljong och sedan blandade jag med Arlas smörblandning (igen, me like a lot:)), lök, curry, spiskummin och champinjoner.
En klick kesella bredvid, men när jag skulle äta så blandade jag ihop allt och hade även ketchup på.
mvh
kompisen var här o smakade, han sa.. ” fyfan ja skulle kunna deffa i två år om ja fick äta sån här mat under min diet.. ”
Ingredienser
*rosbiff nötinnanlår
*färska champinjoner
*hackad spenat
*rapsolja
*limekoncentrat
*vitlökspulver
*garam masala
*svart & vitpeppar
*lökpulver
*Broccoli
*blomkål
*ketchup(sockerfri) på och ICA`s isbergssalladsmix vid sidan om
Koka blomkålen & broccolin, stek resten, yummie!
Här kommer mera…
Min wifey kommer säkert bli förbannad men nu klarar jag inte mer så NU är vi officiellt ihop miss Milia har jag bestämt!
MUMS!
tänk om jag redan är upptagen:P ?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY