Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 6,783 total)
  • Author
    Hazeblazer wrote:
    Nä blåbärssoppa och spaghetti, det är ju Gunde Svan’s specialare riktig kolhydratsbomb :)

hahahahaha Gunde är en sann galning, bara en längdskidåkare kan vara så knäpp att han kommer på en sådan kombo.

Flotet wrote:
    hahahahaha Gunde är en sann galning, bara en längdskidåkare kan vara så knäpp att han kommer på en sådan kombo.

+1 :D skidåkare är tamigfan kapabla till allt!

Och italienare! Kände en som åt sin spagetti med nutella…..Det var väldigt gott hävdade han….jag har dock till denna dag ej vågat pröva….

Tänkte bara skryta lite över maten vi äter efter laborationerna i skolan. Inga fel alls att gå i en klass tillsammans med personer som är sjukt duktiga att laga mat. Själv är jag kass men får finfina matlådor och goda bufféer.:P

Fan Eddie ni har inga restplatser på utbildningen?

Flotet wrote:
    Fan Eddie ni har inga restplatser på utbildningen?

Det går ännu att söka till höstens intagning.:whistle:

Nu läser vi Kostvetenskap B, livsmedelsvetenskap och matlagningsteknik. Så det blir en helt del matlagning, ätande och en jävla massa provsmakande. När vi hade labb om frukt testades typ 20 olika safter, sylter, puréer, juicer, exotiska frukter, krämer, soppor, lightprodukter etc. Det blev lite sötsliskigt efter ett tag.:|:D

Men maten är minst sagt god och utbildningen generellt sett rolig, även om jag föredrog förra terminen med Kostvetenskap A, näringslära mer utifrån mitt specialintresse.

Eddie Vedder wrote:
    Det går ännu att söka till höstens intagning.:whistle:

Nu läser vi Kostvetenskap B, livsmedelsvetenskap och matlagningsteknik. Så det blir en helt del matlagning, ätande och en jävla massa provsmakande. När vi hade labb om frukt testades typ 20 olika safter, sylter, puréer, juicer, exotiska frukter, krämer, soppor, lightprodukter etc. Det blev lite sötsliskigt efter ett tag.:|:D

Men maten är minst sagt god och utbildningen generellt sett rolig, även om jag föredrog förra terminen med Kostvetenskap A, näringslära mer utifrån mitt specialintresse.

Så du läser, till vad? :D

MATTI wrote:
    Så du läser, till vad? :D

Kostvetarprogrammet i Uppsala. Hette tidigare Kostekonom.

Eddie Vedder wrote:
    Kostvetarprogrammet i Uppsala. Hette tidigare Kostekonom.

Aha, tänkte väll det. Hörde av brorsan att jobben är svåra att hitta med den utbildningen? =O

MATTI wrote:
    Aha, tänkte väll det. Hörde av brorsan att jobben är svåra att hitta med den utbildningen? =O

Nejdå, visst är väl inte arbetsmarknaden ”blomstrande” men det gäller ju ganska få utbildningar. Statistiken för utexaminerade kostekonomer ser helt okej ut både på jobb- och lönsidan. Bättre än för dietister faktiskt.

Eddie, du är snäll och sms’ar över lite käk.

1kg kyckling och 450g pasta/3

[img=http://www.bigpimpin.org/pictures/food/CIMG9915.jpg]

Herr Vedder: WoW! En fröjd för ögat med så mycket grönt. :P

lovelysmile wrote:
    Herr Vedder: WoW! En fröjd för ögat med så mycket grönt. :P

Ja det var ju buffé, då ska mycket grötn förekomma.:up:

Dessutom var den ena buffén en laboration med ”miljömat” som tema, S.M.A.R.T. är ett koncept för mat som är hållbar ur miljöperspektiv och det var sån mat vi gjorde på den ena (det är från två tillfällen varav den andra var på temat ”konserveringemetoder”). Mycket vegetariskt samt köttprodukter från mindre naturresurskrävande och mer transportsnåla källor, ren, älg och falukorv.

Om konceptet ”Ät S.M.A.R.T” för den som är intresserad av matens inverkan på vår planet och hur vi kan lägga upp våra matvanor för att gynna den för kommande generationer::up:

[http://www.folkhalsoguiden.se/upload/Mat/Faktah%c3%a4fte%20%c3%84t%20SMART.pdf]

chickennuggets pommes bladspenat tomat champinjoner o jalapeno :p

hugo77 wrote:
    chickennuggets pommes bladspenat tomat champinjoner o jalapeno :p

Pommesen ser inte färdiga ut :p men det ser gott ut iaf :D

Viewing 15 posts - 931 through 945 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.