Matbilder !

Home Forums Matlagning och Recept Matbilder !

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 6,783 total)
  • Author
    Posts
  • #223540

    Gårdagens lunch. Så skönt att det går ”lätt” nu att vara på diet även på helgerna när övriga familjen äter annat.

    Slängde ihop en sallad med avokado och oliver med skivad fläskfile på och till det kesellakräm med vitlök. Gott!

    #223541

    Dina maträtter och efterrätter ser altid lika goda ut…….Fortsätt laga på du, kan tänka mig uppskattat hemma….

    :P

    #223542

    Blev så sugen på lax idag!
    Skulle igentligen gjort grekis sallad… men kunde inte motstå laxen i affären..

    #223543
    nenya wrote:
    Gårdagens lunch. Så skönt att det går ”lätt” nu att vara på diet även på helgerna när övriga familjen äter annat.

    Slängde ihop en sallad med avokado och oliver med skivad fläskfile på och till det kesellakräm med vitlök. Gott!

    Det där ser så gott ut!

    #223544

    califonia rolls Mums mums

    Självklart hemlagat :|

    #223545

    Istället för tårta så blev det ”diet-tårta”, fruktsallad med bla jordgubbar och valnötter. Mycket gott!

    #223546

    sushi rules!

    #223547

    Sushi är inte bara gott, det är underbart!

    Men Cali rolls tycker jag är en smula tråkiga, speciellt om man bara äter sådana. Beställer själv alltid bara nigiri, eller om det finns sashimi. Ju mer fisk desto bättre! Gillar dessutom lite konstiga fisksorter, inte bara den vanliga laxen och räkan. Ika, jellyfish, tako är favoriter.

    #223548

    En favorit under sommaren

    #223549
    Niklas Sjöö wrote:
    En favorit under sommaren

    Jag älskar dina smörgåsar.. På söndag blir det nog en ätardag i form av den där för mig =)

    #223550

    Niklas Jag äter typ aldrig smörgås…. men den där skulle jag kunna tänka mig att äta upp! Fan va gott det ser ut.

    #223551

    Dagens intag (med undantag från ”dietglassen” som antagligen kommer förtäras senare)

    Lunch:

    Rökt kyckling, snabbwokad vitkål, morot och purjo, tomat och ägghalvor med yoghurtdressing

    Middag:

    Ljuvlig Porterstek med balsamfrästa palsternackor och rödlök, till det en såååå god sås. Det var nästan så att vi slickade kastrullen.

    Och en dietvänlig glass. Infryst i små dessertkoppar i plast.

    #223552

    Plus i kanten för dig….!:up:

    #223553

    nenya:

    Gillar bild nr 2 speciellt mycket. Grönsakerna ser fina och goda ut. Hur har du lagat dem?

    #223554
    meeper wrote:
    nenya:

    Gillar bild nr 2 speciellt mycket. Grönsakerna ser fina och goda ut. Hur har du lagat dem?

    Superduperenkelt. :)

    Skär palsternacka i lagom stora bitar, klyfta rödlök. Fräs på dem i en teflonpanna. Salta, peppra och ha på liiite vatten och en valfri mängd balsamvingäger. Vill man kan man glasera dem med lite honung blandad med pressad vitlök.

Viewing 15 posts - 1,471 through 1,485 (of 6,783 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.