Mättar gröt bättre med mer vatten???

Home Forums Matlagning och Recept Mättar gröt bättre med mer vatten???

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Tjena!!!

Jag har kanske en dum fråga att ställa men som måste göras för att få svar.

På morgonen så gör jag 2p gröt på 4,5 dl vatten men det jag undrar över är om det mättar mer med 5 dl vatten???

Tacksam för svar då jag inte testat det ännu=)

Jag tror det bästa är om du provar själv och ser om du upplever någon skillnad i mättnadskänsla:emo-thumb
    Tex, du kanske upplever att det mättar mer än vad jag gör.

Feldt wrote:
    Tjena!!!

Jag har kanske en dum fråga att ställa men som måste göras för att få svar.

På morgonen så gör jag 2p gröt på 4,5 dl vatten men det jag undrar över är om det mättar mer med 5 dl vatten???

Tacksam för svar då jag inte testat det ännu=)

Ååååååhhhh herregud ge mig styrka.;)

gör med 5dl mjölk !

blanda ner psylliumfrön när du kokar gröten. de binder vätska så du får hälla på några extra dl vatten. blir en stor mängd gröt o man blir välidgt mätt. :)

lika att köra en magnus samuelsson drink på typ 2dl prottepulver,5-6dl havre och typ en liter mjölk och ngr matskedar kaffe :D lär mätta gött

MATTI wrote:
    lika att köra en magnus samuelsson drink på typ 2dl prottepulver,5-6dl havre och typ en liter mjölk och ngr matskedar kaffe :D lär mätta gött

Precis… fattar inte varför han bara inte tar i mer havregryn?

haha vilken fråga…ät mer pojk.

Gröt + Grillkrydda ;)

cattahs wrote:
    Ger psyllisfrön någon extra energi?Är det fibrer? Kruskakli (vetetkli) ger ju en viss mängd energi 170kcal/100g men det väger ju nästan ingenting så det blir inga direkta kcal extra? Gäller samma med fröna?

Psylliumfrön passerar genom systemet utan att brytas ner, så det ger inga kcal förutsatt att du inte tuggar i dej dom förstås.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.