Home › Forums › Matlagning och Recept › Mellanmålstips??
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 mars, 2009 at 15:02 #71660Anonym anvandareMember4 mars, 2009 at 15:02 #565354Anonym anvandareMember
Tjo!
Söker inspiration på bra mellanmål som jag kan ta med mig till skolan.
Det skall vara lättlagat, gott, näringsrikt (gärna proteinrikt), billigt och kunna hålla sig utan att ligga i kylskåp.
Svårt? Se det som en utmaning!
4 mars, 2009 at 15:25 #565355Anonym anvandareMemberFörkokta ägg klarar sig ganska länge utan kyl…
Keso är inte heller dumt, eller kvarg med sylt/funlight/frukt.
Förgrillad kycklingfilé som man bara tar med i en liten plastpåse kan också vara najs att smaska på
(så länge man inte är übernoggrann med att sånt måste vara varmt förstås)4 mars, 2009 at 15:31 #565356Anonym anvandareMemberEndura wrote:Förkokta ägg klarar sig ganska länge utan kyl…Keso är inte heller dumt, eller kvarg med sylt/funlight/frukt.
Förgrillad kycklingfilé som man bara tar med i en liten plastpåse kan också vara najs att smaska på
(så länge man inte är übernoggrann med att sånt måste vara varmt förstås)Ägg brukar jag ha med, men keso troode jag inte klarade av att ligga i väskan hela dagen ……
4 mars, 2009 at 15:45 #565357Anonym anvandareMembermathil wrote:Ägg brukar jag ha med, men keso troode jag inte klarade av att ligga i väskan hela dagen ……Den blir iofs jummen, men den blir inte dålig… prova så märker du.
Tror många underskattar matens hållbarhet idag. Personligen skulle jag förespråka att man tex tog bort bäst-före-datumen och bytte mot enbart förpackad-datum.4 mars, 2009 at 15:56 #565358Anonym anvandareMemberEndura wrote:Den blir iofs jummen, men den blir inte dålig… prova så märker du.
Tror många underskattar matens hållbarhet idag. Personligen skulle jag förespråka att man tex tog bort bäst-före-datumen och bytte mot enbart förpackad-datum.Testar allt en gång
4 mars, 2009 at 22:04 #565359Anonym anvandareMemberFlessa wrote:lägg proteinpulver i shakern och ta med dig ett stort päron/äpple/apelsin eller annan go frukt?Lite matigare är ju en burk minikeso med torkade fikon till, det är sjukt gott kan jag lova.
Jo protein kan man juh alltid ha men jag fösöker till så stor utsträcknig som möjligt hålla mig till mat.
men fikon! …. spännande, detta skall undersökas! :emo-thumb
5 mars, 2009 at 18:01 #565360Anonym anvandareMemberhaft med mig keso i 2dagar, funkar skit bra.
Gör iordning kvarg >OCH keso kl 6 på morgonen å äter 10 på förmiddagen i skolan, gjort de i 2år nu. mums
5 mars, 2009 at 19:22 #565361Anonym anvandareMemberTonfisk burgare som du tillagar dagen innan.Kalas goda kalla.
Naturella nötter är aldrig fel….6 mars, 2009 at 10:34 #565362Anonym anvandareMemberMassor med bra idéer, man fastnar så lätt i gamla hjulspår om man inte får lite tips …. tackar!
6 mars, 2009 at 14:18 #565363Anonym anvandareMemberjärpar,biffar eller blandfärs?, skit lätt och göra och smakar bra både varmt som kallt! finns ju 4% nötfärs på ica maxi ifall du kanske kör diet.
Går att kombinera i en evighet. :emo-thumb8 mars, 2009 at 17:18 #565364Anonym anvandareMembercalibrish wrote:järpar,biffar eller blandfärs?, skit lätt och göra och smakar bra både varmt som kallt! finns ju 4% nötfärs på ica maxi ifall du kanske kör diet.
Går att kombinera i en evighet. :emo-thumbman kanske kan göra en macka av det ………..
9 mars, 2009 at 07:42 #565365Anonym anvandareMemberÄt samma sak som du åt till frukost/lunch/middag en gång till i önskad mängd.
9 mars, 2009 at 10:33 #565366Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Ät samma sak som du åt till frukost/lunch/middag en gång till i önskad mängd.Jo det kan man ju göra, men det är juh kul med lite variation …
10 mars, 2009 at 20:36 #565367Anonym anvandareMembermathil wrote:Jo det kan man ju göra, men det är juh kul med lite variation …Är din frukost, lunch och middag samma rätt alla tre måltiderna varje dag i veckan?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.