Home › Forums › Matlagning och Recept › Min eviga lunch!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2007 at 17:06 #82788Anonym anvandareMember22 april, 2007 at 17:06 #781618Anonym anvandareMember
Damn…fel forum! 😮
Jag kan börja med att säga att jag tränar rätt hårt. Är idrottman och ej kroppsbyggare själv.
Men jag skulle vilja veta vad ni som är erfarna kroppsbyggare har för synpunkter på min lunch. Näring och kalorier för att bygga muskler.Detta är vad jag äter till lunch varje dag:
1 burk tonfisk i vatten
1 dl fullkornsris
½ kastrull broccoli
½ näve cashewnötter
Plus att jag häller på lite soja(mrs. chengs onyttiga soja) för att klara av att äta det hela.Är detta för lite för en person som väger mellan 83-89kg? Undrar eftersom jag äter det varje dag. Förstår inte hur man ska få i sig mer, om det skulle vara för lite. Hela tallriken är i stort sett överfull.
Någon ”expert” som skulle kunna svara på detta?
22 april, 2007 at 17:59 #781619Anonym anvandareMemberBeror ju på hur mycket du äter i övrigt. Äter du jättelite till frukost och middag så är det säkerligen en för liten lunch, äter du däremot en JÄTTEFRUKOST och en JÄTTEMIDDAG så kan det likagärna vara för mycket.
Det jag försöker säga är alltså att man inte kan säga om en enskild måltid är för stor lr för liten för att fylla ens totala energiintag då du troligtvis äter fler gånger på en dag.
Enda ”felet” jag skulle se med din lunch är att det kan vara befogat att inte äta tonfisk så ofta, du dör ju såklart inte av en burk tonfisk per dag men det kan som sagt vara häslosamt att skära ner lite iaf.
Utöver det kan din ålder och din längd vara bra att veta i sammanhanget.
23 april, 2007 at 13:59 #781620Anonym anvandareMemberGår du inte ner i vikt så äter du tillräckligt!
30 april, 2007 at 15:02 #781621Anonym anvandareMembervarför i hela världen äter du samma sak till lunch varje dag? låter ju som du skulle sitta på nåt fängelse under 2a världskriget
30 april, 2007 at 15:05 #781622Anonym anvandareMemberparagon wrote:varför i hela världen äter du samma sak till lunch varje dag? låter ju som du skulle sitta på nåt fängelse under 2a världskrigetJag äter samma mat varje dag 6dgr i veckan.
30 april, 2007 at 15:10 #781623Anonym anvandareMemberhehe nästan samma här..har man hittat nått som funkar och som man längtar till vid varje mål why not
17 maj, 2007 at 11:53 #781624Anonym anvandareMemberSauron wrote:Damn…fel forum! 😮Jag kan börja med att säga att jag tränar rätt hårt. Är idrottman och ej kroppsbyggare själv.
Men jag skulle vilja veta vad ni som är erfarna kroppsbyggare har för synpunkter på min lunch. Näring och kalorier för att bygga muskler.Detta är vad jag äter till lunch varje dag:
1 burk tonfisk i vatten
1 dl fullkornsris
½ kastrull broccoli
½ näve cashewnötter
Plus att jag häller på lite soja(mrs. chengs onyttiga soja) för att klara av att äta det hela.Är detta för lite för en person som väger mellan 83-89kg? Undrar eftersom jag äter det varje dag. Förstår inte hur man ska få i sig mer, om det skulle vara för lite. Hela tallriken är i stort sett överfull.
Någon ”expert” som skulle kunna svara på detta?
hejsan. Byt ut tonfisken mot en kebebpizza eller en inbakad vizuvio utan lök, ca 3-4 gr i veckan. men du… behåll cashewnötterna å öka mängden ris med ca 10%. sen kommer det hända grejer skulle jag tro!
/Lacke5 juni, 2007 at 21:34 #781625Anonym anvandareMemberKlart man kan äta samma sak varje dag.. men hur kul är det?
Det är inte så svårt att laga annan mat som är minst lika nyttigt och mkt godare..7 juni, 2007 at 10:22 #781626Anonym anvandareMemberFighterbabe wrote:Ja, det kanske kommer hända grejer, men kanske inte det Sauron vill. Äter du själv pizza 3-4 ggr./vecka?menade väl på att han äter lite väl lite för sina 90kilo, om han vill öka i storlek å styrka optimalt. nej äter inte pizza 3-4gr i veckan själv nu eftersom jag deffar. men annars slinker det ner en å annan pizza vill jag lova:p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.