Mörk Choklad

Home Forums Matlagning och Recept Mörk Choklad

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • Author

Hos mig behöver chokladen aldrig vänat på mig…:pop:
    Tycker inte den ska behöva det…:)

Nordberg wrote:
    Jag har en 74% ig som ligger och väntar på mig i köket som måste ner ikväll, men det ska nog inte vara några problem :D .

Jag köpte 86% fr marabou, den va super god.det räckte med några bitar så va man nöjd:emo-thumb jag som kan vräka i mig 1 hel själv annars :p
    kakan ska va tunn o knaprig :P

Fia wrote:
    Hos mig behöver chokladen aldrig vänat på mig…:pop:
    Tycker inte den ska behöva det…:)

Nej den ska ju inte behöva känna sig utanför :p .

Jag gillar inte mörk choklad men min kära Paula slår nog alla här :pop:

Jo det är sant..därför den är så vansinnigt god antar jag!!
    Märker att jag gärna går in just HÄR och skriver…känns som jag ”kan” så mycket om just denna ”vara”…:o och kanske anledningen till det där jag ser på låren…:|

Jompa wrote:
    Är det inte Marabou som har nån bluffvariant där ”höljet” är mörk choklad med hög kakohalt, som sedan är ”fylld” med något sämre…

Mmm veckans första ruta, nu i magen :) .

Mörk choklad innehåller ofta fler kcal än ljus, men mycket mer antioxidanter. Det är därför den anses ”nyttigare”. Och eftersom den är kraftigare i smaken och mer bitter, så behöver man inte lika stor mängd choklad som om man åt ljusare, för att mätta chokladsuget.

Bella Eklund wrote:
    Mörk choklad innehåller ofta fler kcal än ljus, men mycket mer antioxidanter. Det är därför den anses ”nyttigare”. Och eftersom den är kraftigare i smaken och mer bitter, så behöver man inte lika stor mängd choklad som om man åt ljusare, för att mätta chokladsuget.

[http://forum.body.se/showpost.php?p=184984&postcount=8]

Missat nåt :whistle:

Sam jr wrote:
    [http://forum.body.se/showpost.php?p=184984&postcount=8]

Missat nåt :whistle:

Jag sa inte allt som stod där, men lite. Det var la inte fel eller? :|

Bella Eklund wrote:
    Jag sa inte allt som stod där, men lite. Det var la inte fel eller? :|
    Bella Eklund wrote:
    Mörk choklad innehåller ofta fler kcal än ljus, men mycket mer antioxidanter. Det är därför den anses ”nyttigare”.

Om detta stod det såhär =)

”Antioxidanter
    Det är framförallt mörk choklad som omges av många rykten. Den ska vara uppiggande, motverka depressioner, verka som afrodisiakum och innehålla många antioxidanter.

Vi har värden för vissa antioxidanter men de positiva påståenden som finns om att äta choklad kan vi tyvärr inte bekräfta!”

Men choklad e gött och mår man bra av att äta choklad så ska man äta choklad..

All mat är bra i rätt mängd.

Jajaja. Nääästan då :p thaha

Någon som smakat 99%ig? Är sugen på att testa någon riktigt mörk choklad idag^^ Har inte ätit något godis sen förra helgen:P

Mörk choklad & cigars!!! [/b]

[img=http://www.zonecapone.com/bilder/cigars/grizzlys_19.jpg]THATS the way to go!!

ZONE[/b]

Macke89 wrote:
    Någon som smakat 99%ig? Är sugen på att testa någon riktigt mörk choklad idag^^ Har inte ätit något godis sen förra helgen:P

Usch ja, och inte var det gott. Alldeles för bittert. :|

70-80% is the shit!

Macke89 wrote:

Mm, det smakar typ som att äta ren kakao:p 85% är bäst enligt mig:nod

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.