Mörk Choklad

Home Forums Matlagning och Recept Mörk Choklad

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • Author
    Jonas Olsson wrote:
    Mm, det smakar typ som att äta ren kakao:p 85% är bäst enligt mig:nod

Ok:emo-thumb Då får de bli en sån till helgen då:pop:

Det farliga i choklad är väl syntetiska fetter? Transfetter. Man pressar ihop en gegga och tillsätter Petroleum och färg. Billigt fett som förstör kärlen och gör en beroende av läkemedel. Det är förbjudet i Danmark i varje fall.

Annars är nog choklad nyttigt. Beroende på vad för sorts socker som används också kanske.

Jompa wrote:
    Ser ut som Marbous ”bluffchoklad”, skal av mörk choklad med sunkig ”fyllning”…

Hhhhmmm….Nog har den smakat nästan för bra för att vara sann….Men hur kommer det sig att den får heta 70 % då?

Macke89 wrote:
    Någon som smakat 99%ig? Är sugen på att testa någon riktigt mörk choklad idag^^ Har inte ätit något godis sen förra helgen:P

Hur gör de för att den inte ska falla i bitar?

Jompa wrote:
    Ser ut som Marbous ”bluffchoklad”, skal av mörk choklad med sunkig ”fyllning”…

Ok..erkänner att garrarna intresserar mig mer än chokladen! Dock är det riktigt fin smak kombination med cigarrer & choklad! Gärna ihop med min egna latte! Bruna smaker in true gangsta`style!!!

ZONE
    [www.zonecapone.com]

Hhhhmmmm? Det står följande på baksidan (Var tvungen att köpa en efter allt snack:pop:

”Produkten innehåller minst 70 % kakao”

Så jag vet inte vad jag ska tro? :

Får man skriva så om så inte är fallet??

Viewing 6 posts - 46 through 51 (of 51 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.