Home › Forums › Matlagning och Recept › Müsli Recept
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 februari, 2006 at 09:28 #95133Anonym anvandareMember1 februari, 2006 at 09:28 #1043502Anonym anvandareMember
Någon som har nåt gott recept på müsli?
1 februari, 2006 at 18:23 #1043503Anonym anvandareMemberDetta bär ett supergott recept…
3dl havregryn
1,5dl rågflingor
4dl sportgrynRosta detta i ugnen på ca 100gr, vill man ha det lite sötare heller man på 1,5dl honung när flingorna börjar få färg.
Hacka under tiden
1 dl valnötter
0,5dl cashewnötter
1dl sötmandelOm du vill kan du även rosta nötterna, men gör det i en separat form
När allt svalnat blandar du alltsammans
+ 2dl vetegroddar, 1dl solrosfrön, 3msk linfrön, 1 påse blanadad torkad frukt som grovhackasAlla nötter, frön o frukter kan ju bytas ut efter tycke o smak
Jag brukar oxå blanda i ett par dl All-branflakesFärdig att serveras med tex lättekesella eller proteindrink
Mvh Linda2 februari, 2006 at 07:20 #1043504Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Detta bär ett supergott recept…3dl havregryn
1,5dl rågflingor
4dl sportgrynRosta detta i ugnen på ca 100gr, vill man ha det lite sötare heller man på 1,5dl honung när flingorna börjar få färg.
Hacka under tiden
1 dl valnötter
0,5dl cashewnötter
1dl sötmandelOm du vill kan du även rosta nötterna, men gör det i en separat form
När allt svalnat blandar du alltsammans
+ 2dl vetegroddar, 1dl solrosfrön, 3msk linfrön, 1 påse blanadad torkad frukt som grovhackasAlla nötter, frön o frukter kan ju bytas ut efter tycke o smak
Jag brukar oxå blanda i ett par dl All-branflakesFärdig att serveras med tex lättekesella eller proteindrink
Mvh LindaTack:worship:
2 februari, 2006 at 15:01 #1043505Anonym anvandareMemberLinda – Det låter jättegott.
Men, varför Sportgryn när du har både havregryn och rågflingor?? Jag trodde sportgryn var en färdig blandning av just de två sorterna, men jag kanske har fel…
3 februari, 2006 at 10:07 #1043506Anonym anvandareMemberSara wrote:Linda – Det låter jättegott.Men, varför Sportgryn när du har både havregryn och rågflingor?? Jag trodde sportgryn var en färdig blandning av just de två sorterna, men jag kanske har fel…
Den sportgryn dom har på Ica Maxi här innehåller i största del vete, men oxå hirs och bovete.
Inte tänkt på att det fanns flera.
Mvh Linda3 februari, 2006 at 10:48 #1043507Anonym anvandareMemberLinda Byström wrote:Den sportgryn dom har på Ica Maxi här innehåller i största del vete, men oxå hirs och bovete.
Inte tänkt på att det fanns flera.
Mvh LindaAha… Den sorten har jag inte sett… Jag tänkte på Axa´s sportgryn.. Då förstår jag ju varför du har i sådana oxå :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.