Home › Forums › Matlagning och Recept › När man vill unna sig något under deffen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2008 at 14:25 #77008Anonym anvandareMember6 januari, 2008 at 14:25 #645975Anonym anvandareMember
Har ni några bra tips på vad man kan äta på helgkvällarna då flickvännen sitter och vräker i sig en godipåse av size XXL.
Jag brukar ta ett glas sprite/coke zero men igår höll jag nästan på att dö av godissug. Testade detta proteinfluff och det var lite utav en besvikelse faktisktHur ”farligt” är det att poppa lite popcorn? Inte sånna på påse utan att man gör det i maskin/kastrull?
Jag brukar ligga runt -2000kcal varje dag och jag hade tänkt ligga på 2500 från början så nånting gott på lördagkväll borde funka!
Alla tips och idéer är välkomna, länka, skriv recept, posta bilder!
6 januari, 2008 at 18:45 #645976Anonym anvandareMembermenade givetvist att jag äter under 2000 kcal ^^
6 januari, 2008 at 19:04 #645977Anonym anvandareMemberDu kan ju testa ett cykliskt dietupplägg. Då kan du ju lägga in lite mer mat vissa träningsdagar (bendagar, kanske), och då har du säkert utrymme för lite mer ”rolig” mat, och ja, kanske till och med flickvännens godispåse.
Underskottet måste dock fortfarande komma någonstans ifrån, vilket skulle kunna vara från icke-träningsdagarna. Justera kaloriintaget utifrån hela veckan.
Inget som säger att varje dag i veckan måste vara på minuskalorier, eller att man måste ha en svullodag, dock kan man säkert komma långt genom att ligga på energibalans, eller strax över, vissa av veckans träningsdagar. Givetvis kompenserar man det veckans andra dagar.
Ex i en 4-split:
Mån: Ben (+500 Kcal)
Tis: Axlar och triceps (-1000 Kcal)
Ons: Vila/cardio (-1000 Kcal)
Tor:Rygg och biceps (-500)
Fre: Vila/cardio (-1000)
Lör: Bröst (Kaloribalans)
Sön: Vila/cardio (-500)Slutsumman över veckan blir då: 3500 Kcal vilket ger ungefär ett halvt kilos viktnedgång.
Med cardio menar jag t ex en promenad, inte 80 minuter blodsmakande intervaller.För övrigt finns det en artikel av Martin Berkhan ([http://forum.body.se/member.php?u=1988 Grandmaster]) i sommarnumret av BODY som täcker in detta i detalj – och framförallt på ett mycket bättre sätt.
6 januari, 2008 at 19:36 #645978Anonym anvandareMemberJay wrote:och ja, kanske till och med flickvännens godispåse...måste nästan bita mig i tungan nu :p
6 januari, 2008 at 22:40 #645979Anonym anvandareMemberTack Jay för en mycket bra post!
Nästa lördag blir det lite popcorn till coke zeron -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.