Home › Forums › Matlagning och Recept › Ny (för mig) pasta
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2008 at 23:01 #575760Anonym anvandareMember
Jag tänkte bara jag skulle rekommendera en pasta, jag har dock inte smakat på den ännu så får väl se hur den smakar, men mor sa att hon hade sett/hört reklam om den, så jag tänkte att det var värt att kolla upp.
Den heter ”Barilla PLUS” och innehåller:
Näringsvärde 100g
341kcal
15,5g protein
63,1g kolhydrater
varav 3,0g sockerarter3,0g fett
varav 0,5g mättade fettsyror
0,7g enkelomättade fettsyror
1,8g fleromättade fettsyror
400mg av dessa är omega-36,0g kostfibrer
0,010g sodium
220mg fosfor
2,2mg järn
55,0mg magnesium”Gjord på spannmål, baljväxter och linfrö”
Av förpackningen att döma så ser den riktigt sjyst ut, och innehållsförteckningen ser lite revolutionernade ut, iallafall för mig.
20 augusti, 2008 at 23:01 #72372Anonym anvandareMember20 augusti, 2008 at 23:08 #575761Anonym anvandareMemberCirkapris?
20 augusti, 2008 at 23:13 #575762Anonym anvandareMemberBra fråga, det minns jag inte, men den var inte mycket dyrare än ”vanlig” pasta, i samma prisomfång.
20 augusti, 2008 at 23:15 #575763Anonym anvandareMemberMer ingående ingredienser är:
durumvete, linser, kikärter, dinkel, korn, havre, linfrö, havrefiber
21 augusti, 2008 at 06:03 #575764Anonym anvandareMemberbox4m wrote:”Gjord på spannmål, baljväxter och linfrö”Mer eller mindre fullvärdigt protein i enbart pastan då. Med kombinationen spannmål+baljväxter i en och samma pasta.:up:
Den pastan med ett glas mjölk till kan bli en riktigt bra måltid för den som vill komma mycket billigt undan men som skanar krav på att maten skall vara särskilt kul.
21 augusti, 2008 at 09:39 #575765Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Mer eller mindre fullvärdigt protein i enbart pastan då.Med kombinationen spannmål+baljväxter i en och samma pasta.:up:Den pastan med ett glas mjölk till kan bli en riktigt bra måltid för den som vill komma mycket billigt undan men som skanar krav på att maten skall vara särskilt kul.
Jajamen låter klockrent, ska se idag till lunchen om den smakar ballong eller är fullt ätbar, i vilket fall så lär jag äta den :p
21 augusti, 2008 at 14:15 #575766Anonym anvandareMemberNu kan jag även intyga att den smakade riktigt bra!
21 augusti, 2008 at 14:21 #575767Anonym anvandareMemberHmm vad käkade du till pastan då, hänger rätt mycket på vad mera man har på tallriken när man äter pasta imo. All pasta smakar rätt lite utan rätt tillbehör.
Själv så ska jag prova ballira fullkorn senare idag. Brukar inte gilla fullkornspasta, men men vad gör man inte för nyttigare mat.
21 augusti, 2008 at 18:12 #575768Anonym anvandareMemberMrTraps wrote:Hmm vad käkade du till pastan då, hänger rätt mycket på vad mera man har på tallriken när man äter pasta imo. All pasta smakar rätt lite utan rätt tillbehör.Själv så ska jag prova ballira fullkorn senare idag. Brukar inte gilla fullkornspasta, men men vad gör man inte för nyttigare mat.
Jag käkade ~200g stekt kycklingfilé, broccoli, champinjoner, salladmix med bladspenat, roccolasallad och lite annat samt appetina fetaost 3% fetthalt, till det en relativt liten mängd rhode island lättdressing 3% fetthalt – är min vanliga lunch oftast, men idag var det med den nya pastan… och jag kan säga att efter att ha ätit CarbZone LowCarb pasta i 3veckor under DTD-diet så smakade denna pastan gudomligt
21 augusti, 2008 at 18:22 #575769Anonym anvandareMemberbox4m wrote:Jag käkade ~200g stekt kycklingfilé, broccoli, champinjoner, salladmix med bladspenat, roccolasallad och lite annat samt appetina fetaost 3% fetthalt, till det en relativt liten mängd rhode island lättdressing 3% fetthaltOMG, det var minsann inte illa. Den måltiden måste ha smakat kanongott! Jag kan rekommendera att du byter Rhode Island dressingen mot en annan fettsnål dressing på flaska, nämligen FELIX yoghurtbaserade tzatzikisås med 3% fetthalt även den.
[http://www.felix.se/produkter_detalj.asp?produkt_id=02953]
Jag rekommenderar den eftersom jag gissar att låg fetthalt är önskvärt för dig utifrån det du skriver. Annars är det ju förstås godare med fetare varianter. Sådana här produkter är ingenting för den som räds tillsatsämnen i sin sås dock.
21 augusti, 2008 at 20:49 #575770Anonym anvandareMembervart köper du CarbZone LowCarb pasta ? å va kostar den?
va e de för näringinnnehåll?mvh jonas
21 augusti, 2008 at 21:34 #575771Anonym anvandareMembersneeb wrote:vart köper du CarbZone LowCarb pasta ? å va kostar den?
va e de för näringinnnehåll?mvh jonas
Jag vet inte om jag får skriva det här? 😮 jag kan skicka till dig i pm
21 augusti, 2008 at 21:39 #575772Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:OMG, det var minsann inte illa. Den måltiden måste ha smakat kanongott! Jag kan rekommendera att du byter Rhode Island dressingen mot en annan fettsnål dressing på flaska, nämligen FELIX yoghurtbaserade tzatzikisås med 3% fetthalt även den.[http://www.felix.se/produkter_detalj.asp?produkt_id=02953]
Jag rekommenderar den eftersom jag gissar att låg fetthalt är önskvärt för dig utifrån det du skriver. Annars är det ju förstås godare med fetare varianter. Sådana här produkter är ingenting för den som räds tillsatsämnen i sin sås dock.
Tackar för rekommendationen, men det är ju 3% fetthalt i rhode island såsen jag har också, som jag skrev jag har även provat ”grekisk youghurtdressing” och lite annat med 3% fetthalt, den är också rätt god
Och ja, den måltiden är mycket god!
21 augusti, 2008 at 21:46 #575773Anonym anvandareMemberbox4m wrote:Tackar för rekommendationen, men det är ju 3% fetthalt i rhode island såsen jag har också, som jag skrevJa det vet jag väl. Hur skulle jag annars kunna veta att du vill ha så fettsnål sås? Det var ju just p.g.a. av att du skrev det. ”Killen gillar 3%-ig Rhode Island så jag rekommenderar en annan supergod sås med samma fetthalt” var alltså min tankegång.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.