Nykropp lagar mat och vägleder via video, recept for dummies!

Home Forums Matlagning och Recept Nykropp lagar mat och vägleder via video, recept for dummies!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Tänkte jag skulle börja filma mer när jag lagar mat, inte bara grillat. Så startar denna tråden där jag kommer lägga in måltider som jag lagar samt ger er guide via video. Blir lite svårare att misslyckas med maten då för er som inte kanske är så hemma i köket. :)

Börjar med en enkel frukost på kvarg & keso samt kokta ägg.
    Måste ju börja lite lugnt.

[youtube=oDG9L7_-qPg]

DET var en rejäl mjukstart:D! Skall följa denna tråd och se vad du hittar på. Kanske ger lite inspiration som förnyar min matlagning som jag är rätt trött på själv också…

Ja klarar man inte av det där på egen hand ska man nog inte äta heller :D Kul med film dock, reagerade på endast två kapsyler funlight. Själv kör jag väl en DL per låda kvarg haha!

Haha! Jag gjorde den mest för att folk som kanske inte vet vad dom skall äta till frukost kan få lite koll på vad saker innehåller.

1dl per kartong? Du är fan kvargskadad gurra! :D

Reagerade också på funlighten du måsta ha smaklökar OF DOOM. Själv använder jag minst 1 DL per pakke. Blev dock nyfiken på att ha keso i, så jag prövade det idag helt OK. Jag är nämligen också trött på konsistensen ett tips som jag gillar är att ha i rejält med vatten+funlight jordgubb i så blir det som drick yoghurt. Tycker det är kul med matlagnings filmer gör så att inspirationen flödar :D

Hehe. Handlar nog mer om vad man vant sig med. En dl låter dock väldigt mycket tycker jag. Skall se vad nästa film blir. Önskemål?

biffen669 wrote:
    DET var en rejäl mjukstart:D! Skall följa denna tråd och se vad du hittar på. Kanske ger lite inspiration som förnyar min matlagning som jag är rätt trött på själv också…

hahaha, du äter väl bara på thairestaurangen, så det handlar nog snarare om att BÖRJA laga mat än att förnya matlagningen. :p

Thai minsann, då skall jag göra en thaigryta idag. Film kommer senare i eftermiddag när den är klar. ;)

Förvänta dig hård kritik från biffen ;D

4 korkar funlight per 250g kvarg är perfa! :) kul med videos

Lattjo tråd, Nykropp. :)

Prenumererad.

En fråga, använder du windows live movie maker?
    Du får en svart ram runt dina klipp som du kan undvika genom att ställa om från 4:3 till bredbild 16:9 :) Det gör du genom att klicka på ”Projekt” :)

Nej använder sony. Men det är säkert samma inställning. Skall fixa det. :)

Albin wrote:
    hahaha, du äter väl bara på thairestaurangen, så det handlar nog snarare om att BÖRJA laga mat än att förnya matlagningen.

Nä, jag har blivit illa tvungen att göra min egen mat om jag ska ha något nu för tiden:cry:!

Nykropp wrote:
    Thai minsann, då skall jag göra en thaigryta idag. Film kommer senare i eftermiddag när den är klar.

Detta kommer bli intressant! Men vart tog videon vägen då? Räds inte Gustafs kommentar. Det kommer nog bli bra:emo-thumb!

Gustaf Lindberg wrote:
    Förvänta dig hård kritik från biffen ;D

Jag är sådan snäll kritiker…Trust me I´m made in Bangkok;)!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.