Nykropp lagar mat och vägleder via video, recept for dummies!

Home Forums Matlagning och Recept Nykropp lagar mat och vägleder via video, recept for dummies!

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • Author

Här kommer den indiska grytan. :)

[youtube=KxPI9m0Gg-U]

Detta receptet ska provas! Mer sådant :)

Nykropp wrote:
    Hehe. Handlar nog mer om vad man vant sig med. En dl låter dock väldigt mycket tycker jag.

Själv måttar jag aldrig men jag har nog säkert 1-2 dl till varje kvargbytta i alla fall och sen lite vatten på det så att konsistensen blir len och fin. Den dagen någon presterar övertygande bevis för att sötningsmedel är farligt för människor – vilken ingen hittills varit i närheten av – så kommer jag möjligen att överväga en mindre mängd. Risken synes inte överhängande, dock och eftersom anekdoter tydligen väger tungt som bevis enligt LCHF-armadan så kan jag ju inflika att jag kört på det här sättet sedan 2003 utan att märka av något annat än att kvargen helt enkelt smakar bättre. :nerd:

En droppe bittermandelolja i det hela ger en air av mandelkubb, för övrigt.

Super_Chrille wrote:
    Detta receptet ska provas! Mer sådant :)

Återkom gärna med lite betyg när du provat. Kan väl tillägga att den satsen gryta jag lagade igår räckte till mig, matlåda till min fru samt mat idag till mig. Så 4 portioner fick jag ut på detta recept för 2 egentligen. Men säkert annorlunda när man deffar.
    Späder ut den idag med en kycklingfilé till så den blir lite matigare. :)

J.v.K wrote:
    blev tyvärr avskräckt och stängde av så fort jag såg matberedaren! :D

håller mig till 3-4 ingredienser ett tag till

Var inte feg nu! Detta är ju perfekt till storkok och frysa in! :)

Nykropp wrote:
    Här kommer den indiska grytan. :)

[youtube=KxPI9m0Gg-U]

Det där ser gott ut :up:

Viewing 6 posts - 16 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.