Nyponsoppakvarg

Home Forums Matlagning och Recept Nyponsoppakvarg

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Idag testade jag o blanda kvargen med lågkalorinyponsoppa.. det var toppengott. tänkte att det kanske är fler än mig som tröttnat på o blanda den med saft :)

Japp, kvarg med saftsoppor är mumma. Här i Finland har vi en massa goda varianter (9-10 kcal/100 g), dessutom med en massa fibrer i :emo-thumb Finns förstås de traditionella blåbär, hallon, jordgubb, men också en del andra exotiska smaker, som t.ex. blandningar med björnbär, svartvinbär, rabarber… men ingen nypon 👿

Linda G wrote:
    Japp, kvarg med saftsoppor är mumma. Här i Finland har vi en massa goda varianter (9-10 kcal/100 g), dessutom med en massa fibrer i :emo-thumb Finns förstås de traditionella blåbär, hallon, jordgubb, men också en del andra exotiska smaker, som t.ex. blandningar med björnbär, svartvinbär, rabarber… men ingen nypon 👿

Ååhh… Rabarbersoppa… ;) Ska vi byta?!! Jag skickar lite nypon till dig, så får jag ett gäng rabarber ;)

När vi ändå är inne på ämnet nyponsoppa så kan jag slå ett slag för den osötade i pulvervariant. Kanongod, speciellt om man blandar den med varmt vatten. Lite kvarg i och det blir nästan som barndomens varm nyponsoppa med glass…

Innehåller inget sötningsmedel heller, ifall man vill undvika det… :)

Kvarg med blåbärssoppa (lågkalori) är fint som snus :emo-thumb
    sen brukar jag blanda ner kvarg i fruktsallad o ösa på kanel, super god röra:P

snuttan347 wrote:
    sen brukar jag blanda ner kvarg i fruktsallad o ösa på kanel, super god röra:P

mmm, det lät ju smaskens :) ska genast prova :)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.